رای منفی به استقلال اسکاتلند

رای منفی به استقلال اسکاتلند
جمعه 28 شهريور 1393 - 10:33

العالم - با پایان شمارش آرای ۳۱ مرکز رای گیری، بیش از ۵۵ درصد از رای‌دهندگان در همه‌پرسی، به استقلال اسکاتلند رای منفی دادند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، با وجودی که طبق آخرین نظر سنجی ها درصد موافقان استقلال اسکاتلند در حال افزایش بود؛ اما درنهایت هواداران استقلال از انگلیس نتوانستند آرای بیشتری از رای دهندگان را جذب کنند.

بنابر گزارش های رسیده در بسیاری از مناطق اسکاتلند شمار مخالفان استقلال نسبت به موافقان بیشتر بود اما در برخی مناطق نیز وضعیت برعکس بوده برای نمونه در گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر این سرزمین، رای‌دهندگان با بیش از ۵۳ درصد رای موافق، هوادار جدایی از بریتانیا بودند.

خبرهای رسیده حاکی است که شمار مشارکت در همه‌پرسی روز پنجشنبه بیش از ۸۰ درصد بوده است.

تنها ساکنان اسکاتلند حق شرکت در این همه‌پرسی را داشتند و نظرسنجی‌های انجام شده در روزهای قبل از برگزاری همه‌پرسی حاکی از نزدیک بودن آرادی دو طرف بود.

دولت بریتانیا و احزاب اصلی این کشور با استقلال اسکاتلند مخالف بودند و به فعالیت گسترده‌ای برای قانع کردن مردم اسکاتلند به مخالفت با استقلال دست زدند.

در مقابل، دولت محلی اسکاتلند، که مبتکر برگزاری این همه‌پرسی بوده، از استقلال این سرزمین حمایت می‌کرد. الکس ساموند، وزیر اول دولت محلی، ضمن تایید مخالفت اکثر رای دهندگان با استقلال در یک همه پرسی دمکراتیک، گفت این نتیجه نشانه اهمیتی است که مردم اسکاتلند برای همه پرسی قائل بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها