خروج احزاب مصری از ائتلاف حمایت از مرسی

خروج احزاب مصری از ائتلاف حمایت از مرسی
شنبه 29 شهريور 1393 - 08:20

ائتلاف ملی برای حمایت از محمد مرسی، رییس جمهور سابق مصر، بعد از عقب نشینی رسمی حزب الوطن در آستانه فروپاشی قرار گرفت؛ حزب الوسط از مهمترین مؤسسان این ائتلاف نیز چند روز قبل از این ائتلاف خارج شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه ها خبر عقب نشینی حزب الوطن فقط چند روز بعد از عقب نشینی حزب الوسط یکی از بارزترین موسسان این ائتلاف را اعلام کردند.
این اتفاق از نظر ناظران نشان دهنده ضعف این تشکل سیاسی و ناکامی آن در رسیدن به اهدافش از جمله بازگرداندن اخوان المسملین به مراکز تصمیم گیری ارزیابی شده است.
"احمد بان" کارشناس امور گروه های اسلامی، گفت: گروه اخوان المسلمین بر اساس طبیعت ائتلاف هایی که قبلا تشکیل داده، همواره برای خود موضع صدارت را در برنامه ریزی ها در نظر گرفته بود.
وی خاطرنشان کرد، گروه های سیاسی تحمل روش اداره گروه اخوان المسلمین توسط این ائتلاف را نداشتند و ائتلاف نیز در به حرکت درآوردن صحنه سیاسی به سمت اهداف گروه ناکام بوده است.
اما عده ای نیز معتقدند که ائتلاف بعد از آن که در معرض حملات امنیتی و رسانه ای تندی قرار گرفت، هم اکنون قصد دارد صفوف خود را بازسازی کند و با ایجاد ائتلاف های جدید با دیگر جنبش ها و ائتلاف های مدنی به مبارزه با نظام حاکم بپردازد.
"حسام عقل" استاد دانشگاه عین الشمس، در این مورد گفت: بخشی از نیروهای تحت ائتلاف حمایت از مشروعیت (حمایت از محمد مرسی، رییس جمهور سابق مصر) به فکر توسعه چتر انقلاب و همکاری با سایر نیروهای انقلابی و مخالف دولت افتادند و در حال حاضر تنها مانعی که با آن روبرو هستند مساله مشروعیت و حمایت از محمد مرسی است.
ائتلاف حمایت از مشروعیت چند روز قبل از عزل محمد مرسی، تشکیل شد و بعد از عزل وی خوستار برگزاری تظاهرات به شکل روزانه شد که این موج ابتدا مورد استقبال قرار گرفت اما با روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، به عنوان رییس جمهور، به سرعت فروکش کرد و در حال حاضر با توجه به تفرقه ها و عقب نشینی احزاب مختلف از آن، این ائتلاف فقط برای ماندن در صحنه سیاسی می کوشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها