فعال حقوق بشر بحرینی:

پیشنهاد آل خلیفه مانور جذب مخالفان در انتخابات است

پیشنهاد آل خلیفه مانور جذب مخالفان در انتخابات است
شنبه 29 شهريور 1393 - 21:54

بیروت (العالم) – مسئول اطلاع رسانی همایش حقوق بشر بحرین گفت: پیشنهاد رژیم آل خلیفه به مخالفان برای از سر گیری گفت وگو و شرکت در انتخابات آتی، راه حل بحران سیاسی نبوده و مانوری برای مقابله با چالشی است که به خاطر تحریم انتخابات توسط مخالفان برای رژیم ایجاد شده است.

"باقر درویش" در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: پیشنهاد رژیم آل خلیفه برای شرکت مخالفان در انتخابات، نتیجه عدم تحقق هرگونه راه حل ریشه ای برای بحران سیاسی و قانونی در بحرین و گفت وگوهای وفاق ملی است.

وی ادامه داد: مخالفان پیشتر سندی ارائه داده بودند که حاوی ثبات سیاسی در بحرین، پایان بحران سیاسی و حقوقی، حل ریشه ای مشکلات و کسب حقوق سیاسی و مدنی مردم بود؛ ولی رژیم آل خلیفه نمی خواهد که حل سیاسی صورت بگیرد چون نه تنها اعتقادی به اصل شراکت سیاسی و حق شهروندی ندارد بلکه برای لغو حقوق مردم تلاش می کند.

این فعال حقوق بشر بحرینی، عدم فشار جامعه جهانی برای وادار ساختن آل خلیفه به اجرای مقررات گزارش بسیونی و ژنو و پایان دادن به بحران حقوق بشر در بحرین را مورد انتقاد قرار داد.

درویش گفت: سیاست رژیم آل خلیفه در زمینه حل امنیتی به جای حل سیاسی، مخالفان را به تحریم انتخابات سوق داد.

وی افزود: رژیم آل خلیفه از نقاط مشترک سند سخن می گوید نه از توافق های نهایی، چون معتقد است مخالفان همچنان قادرند دهها هزار نفر را به خیابان آورده، پیام خود را به جامعه جهانی رسانده و راه حل سیاسی را مورد تاکید قرار دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها