ارتش سوریه نفوذ تروریستها از لبنان را ناکام گذاشت

ارتش سوریه نفوذ تروریستها از لبنان را ناکام گذاشت
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 21:20

ارتش سوریه شماری از تروریست را هنگام نفوذ از منطقه عرسال لبنان به منطقه کوهستانی القلمون به هلاکت رساند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد: ارتش سوریه با کمین در منطقه کوهستانی القلمون در مرز این کشور با لبنان، مانع نفوذ تروریست ها از منطقه عرسال لبنان شد و چند ترویست را نیز به هلاکت رساند.
وی افزود: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش نیز در حال بمباران مواضع این گروه تروریستی و تکفیری است؛ که البته در حملات این ائتلاف علاوه بر هلاکت چند تروریست؛ چند تن از شهروندان نیز در حومه شهر حلب، دیرالزور، الحسکه و رقه کشته شدند.
خبرنگار العالم ادامه داد: جنگنده های ائتلاف آمریکا در حال بمباران مواضع این گروه تروریستی در رقه، دیر الزور، الحسکه و حومه شمالی شهر حلب هستند، و مواضع این گروه در مناطق نفت خیز شهر الحسکه و دیرالزور نیز هدف حملات هوایی آنان قرار گرفت .
سلمو افزود: حملات هوایی ائتلاف بین المللی به برخی از مواضع داعش در محدوده پل قره قوزات در حومه شمالی شهر حلب به هلاکت 14 عضو داعش منجر شد.

در این حملات همچنین 10 شهروند کشته و بیش از 20 نفر دیگر مجروح شدند.
مازن سلمو تأکید کرد: داعش با حمله به کمیته های دفاع مردمی کُرد در حومه شهر حلب به خصوص در منطقه عین العرب به درگیری با آنان پرداخته و توانست بر چند روستا در منطقه عین العرب تسلط یابد.
سلمو درباره پیشروی ارتش سوریه نیز گفت: عملیات ارتش در اکثر مناطق درگیری همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش توانستند منطقه الغیب و مزارع اطراف آن را در حومه شهر حمص به کنترل خود درآورده و ده ها مین کنار جاده ای را نیز خنثی کنند و بسیاری از تروریست ها از جمله اتباع کشورهای مختلف عربی و غیرعربی را به هلاکت برسانند.
وی خاطرنشان کرد: ارتش توانست مسیرهای منتهی به منطقه تلبیسه شهر حمص را مسدود کند و مانع پشتیبانی نظامی تروریست ها از همدستان خود در این منطقه شود و عملیاتی را نیز در شهر دیرالزور برای انهدام مواضع داعش در مناطق الحویقه و الصناعه و فرودگاه قدیم اجرا کرد .
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها