عفو بین الملل، خواستار آزادی فعال اماراتی شد

عفو بین الملل، خواستار آزادی فعال اماراتی شد
يکشنبه 6 مهر 1393 - 19:08

پس از گذشت دو سال از زندانی شدن یک فعال اماراتی به نام "محمد الرکن"، سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی وی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با فرارسیدن سالگرد تولد محمد الرکن فعال حقوقی اماراتی که از دو سال پیش تاکنون در زندان به سر می برد، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای زادروز وی را تبریک گفت.

از سوی دیگر، همزمان با فرارسیدن سالروز تولد محمد الرکن، فعالان حقوق بشر و اعضای سازمان عفو بین الملل فراخوان جمع آوری امضا با هدف آزادی وی را آغاز کردند و در مدت 24 ساعت بیش از 1200 نفر اقدام به امضای طومار در این باره کرده اند.

در این اقدام همچنین اعضای سازمان عفو بین الملل از جمله دبیرکل این سازمان، با در دست گرفتن تصاویر الرکن، حمایتشان را از وی اعلام کردند.

یادآور می شود محمد الرکن فعال اماراتی در ژوئیه 2012 در نزدیکی منزلش دستگیری شد و تا چند ماه محل بازداشت وی نامشخص بود و دستگاه قضایی امارات وی را به اقدام علیه امنیت ملی و تلاش برای سرنگونی نظام، به 10 سال محکوم کرد.

الرکن قبل از دستگیری به فعالیت در راستای دفاع از زندانیان عقیدتی و سیاسی در امارات می پرداخت و اخبار دستگیری آنها را به جهانیان مخابره می کرد.

وی همچنین عضو انجمن بین المللی وکلا و مدتی رئیس جمعیت فعالان حقوقی امارات بوده است. دولت امارات در آوریل سال 2011 این جمعیت را منحل کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها