آمادگی نیروهای پیشمرگه برای حمله به سنجار

آمادگی نیروهای پیشمرگه برای حمله به سنجار
سه شنبه 8 مهر 1393 - 17:06

العالم - نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، امروز پس از حمله به مواضع داعش در شهرهای ربیعه،زومار و داقوق، برای حمله به سنجار آماده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای پیشمرگه امروز سه شنبه از 3 جبهه به تروریست های داعش حمله و بسیاری از مناطق تحت سلطه تروریست ها را پاکسازی و آزاد کردند.

بخشی از این حملات بامداد امروز با پشتیبانی هوایی به مواضع داعش در شهر مرزی "ربیعه" در مرز سوریه و عراق و 100 کیلومتری شمال موصل انجام شد.

یک منبع بلندپایه کرد به خبرگزاری فرانسه گفت، نیروهای پیشمرگه پس از تسلط بر روستاهای السعودیه و المحمودیه وارد شهر ربیعه شدند و هم اکنون در مرکز این شهر در حال نبرد با تروریست های داعش هستند.

بر پایه همین گزارش نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای به شهر "زومار" در نزدیکی سد موصل نیز حمله کرده اند.

"هلگرد حکمت" سخنگوی نیروهای پیشمرگه کردستان عراق گفت: ما توانستیم 30 منطقه را در زومار و ربیعه از تروریست های داعش پاکسازی کنیم.

وی افزود: تسلط بر ربیعه مقدمه آزادسازی "سنجار" است.

تسلط داعش بر سنجار در ماه اوت باعث کشتار و آوارگی هزاران کرد ایزدی شد.فاجعه سنجار یکی از دردآورترین عواقب حملات وحشیانه داعش به عراق در 4 ماه گذشته بوده است.داعشی ها علاوه بر کشتار و آوارگی ایزدی ها، زنان و دختران آنها را به اسارات و کنیزی گرفتند و در بازار شهر موصل به عنوان برده به فروش رساندند.

در حومه داقوق نیز نیروهای پیشمرگه چندین روستا از جمله روستاهای "سعد" و "خالد" را از حضور نیروهای داعش پاکسازی کردند. داقوق در استان کرکوک واقع شده‌است و اکثر جمعیت آن را ترکمن‌های شیعه تشکیل می‌دهند.

ژنرال "وستا رسول" یکی از فرماندهان ارشد پیشمرگه گفت: نیروهای ما بر کل منطقه داقوق تسلط یافته اند. به گفته رسول، درگیری ها در روستای الوحده در 20 کیلومتری کرکوک شدت گرفته است.

در درگیری های امروز نیروهای پیشمرگه با تروریست های داعش 2 تن از نیروهای کرد کشته و 18 تن دیگر زخمی شدند و از میزان تلفات تروریست ها خبر دقیقی منتشر نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها