واکنش مسئولان فلسطینی به اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل

واکنش مسئولان فلسطینی به اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل
سه شنبه 8 مهر 1393 - 19:23

العالم - رئیس هیأت مذاکره کننده تشکیلات خودگردان فلسطین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی و تکفیری داعش تشبیه کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " صائب عریقات" در واکنش به اظهارات نتانیاهو در نشست روز دوشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت : نتانیاهو تلاش می کند که نزاع سیاسی منطقه را به نزاع دینی تبدیل کند. 

به گفته عریقات ؛ نتانیاهو می کوشد افکار عمومی را فقط متوجه خطر داعش کند در حالی که خودش (نتانیاهو) نخست وزیر رژیمی اشغالگر به نام اسرائیل است.

رئیس هیأت مذاکره کننده فلسطینی اعلام کرد که نتانیاهو می خواهد اسرائیل را به عنوان کشور یهودی و دمکراتیک به جهانیان جلوه بدهد؛ ولی از شهرک نشینان تروریستی که فلسطینی ها را می کُشند و مساجد و کلیساها را تخریب می کنند و می سوزانند ، حمایت می کند که سوزاندن نوجوانی فلسطینی به نام محمد ابوخضیر در قدس در جولای 2014 مؤید این مدعاست و سرکرده داعش نیز همین جرایم و جنایات را مرتکب می شود.

عریقات گفت : نتانیاهو با اظهاراتش در سازمان ملل خط بطلان روی راه حل " تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل " و هر راه حل سیاسی جدی دیگر کشید و همانند ابوبکر البغدادی فقط از تروریست ها حمایت می کند .

نتانیاهو دوشنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به حُضار گفت : جنگ با اسلام افراطی جنگی واحد است لذا جنگ اسرائیل با حماس جنگ اختصاصی ما اسرائیلی ها نیست بلکه جنگ همه شماها نیز است.

" حنان العشراوی " عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش  فلسطین (ساف) نیز گفت : نتانیاهو تلاش کرد که حضار مجمع عمومی را با اتهام های ناروا فریب دهد.

عشراوی افزود : نتانیاهو واقعیت گریز است و از اذعان به ماهیت اشغالگری اسرائیل و جرایم و جنایاتش خودداری می کند.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس هم اعلام کرد : ادعای نتانیاهو مبنی بر تشابه حماس و داعش فریبکاری است.

نتانیاهو برای توجیه تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه ، قبلاً جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به داعش تشبیه کرده بود .

ابوزهری افزود : حماس گروهی مردمی و آزادیخواه است ولی رژیم اشغالگر اسرائیل منشأ شر و تروریسم و در جهان است .

وی گفت : جرایم و جنایت  های نتانیاهو در باریکه غزه با اظهارات پوچ فراموش نخواهد شد و یکی از دلایل جنایتکار بودن اسرائیل اینست که نتانیاهو باکمیته بین المللی تحقیق درباره جنایات اسرائیل در باریکه غزه همکاری نمی کند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز در مجمع عمومی سازمان ملل اسرائیل را به ارتکاب کشتار جمعی در باریکه غزه متهم کرد و افزود : مذاکرات (سازش) شکست خورد و زمان پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین فرارسیده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها