فرار ده‌ها تن از عناصر داعش از استان صلاح الدین

فرار ده‌ها تن از عناصر داعش از استان صلاح الدین
دوشنبه 28 مهر 1393 - 15:13

ده‌ها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از مناطق شمال تکریت در استان صلاح الدین فرار کرده و به سمت استان نینوا رفته اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم به نقل از شبکه عراقی سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان صلاح الدین در شمال عراق گفت در پی پیشروی نیروهای عراقی در مناطق شمال تکریت، ده ها نفر از عناصر داعش از مناطق بیجی و الشرقاط در شمال تکریت به سمت استان نینوا رفته اند.

منبع یاد شده افزود که جنگنده ها به طور گسترده دراین مناطق، پرواز می کنند و بسیاری از مواضع داعش در اطراف پالایشگاه بیجی و در مرکز این منطقه هدف حمله قرار گرفته است.

این منبع همچنین اعلام کرد که با شدت یافتن درگیری ها میان نیروهای عراقی و عناصر داعش، خانواده ها ، درحال ترک مناطق و روستاهای شمال تکریت به سمت مناطق امن تر هستند.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد نیروهای عراق به علت وجود بمب ها و مین های کار گذاشته شده در مناطق شمال تکریت با کندی دراین مناطق پیشروی می کنند، و نیروهای بخش مهندسی تلاش می کنند تا راه ها را از وجود بمب ها پاکسازی کنند.

نیروهای عراقی با پشتیبانی جنگنده های ارتش عراق و آمریکا از جمعه گذشته، عملیات گسترده ای را با هدف پاکسازی مناطق شمال تکریت و منطقه بیجی از وجود عناصر داعش آغاز کرده، و تا کنون به پیشرفت های قابل ملاحظه دست یافته و توانسته اند که بسیاری از مناطق را از سلطه تروریست ها خارج کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها