نخست وزیر عراق:

"دخالت زمینی بیگانگان اوضاع عراق را پیچیده‌ می‌کند"

دوشنبه 28 مهر 1393 - 18:54

العالم - حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: دخالت زمینی نیروهای خارجی در درگیری‌های ضد گروهک تروریستی داعش، اوضاع عراق را پیچیده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، العبادی امروز (دوشنبه) در گفت وگوی خبری با رسانه ها و روزنامه نگاران تاکید کرد: "نیازی به ارائه درخواست (حضور نیروهای زمینی بیگانگان در عراق) نیست، این امر موضع نیروهای عراقی و اوضاع کشور را پیچیده خواهد کرد و همگان را در تنگنا قرار می دهد".

وی افزود: " به برادرنمان در الانبار و صلاح الدین که خواستار حضور نیروهای زمینی بیگانگان در عراق شدند، می گویم که این درخواست به دو دلیل نباید صورت بگیرد؛ نخست آنکه ما به نیروهای زمینی بیگانه نیاز نداریم و دوم آنکه هیچ کشوری در جهان، حتی اگر از آن درخواست کنید، آمادگی این را ندارد که وارد جنگ بشود و سرزمینتان را به شما تحویل دهد".

نخست وزیر عراق ادامه داد: "هیچ  نیروی زمینی برای جنگ در عراق، از هیچ طرفی خواه از یک کشور بزرگ و یا جامعه جهانی و یا کشور منطقه ای، وجود نخواهد داشت؛ این تصمیم من و تصمیم دولت عراق است". 

کارشناسان اعلام کردند که حملات هوایی چند هفته ای ائتلاف بین المللی به مواضع گروهک تروریستی داعش، بی اثر بوده و عناصر این گروهک را از پیشروی در استان الانبار و دیگر مناطق درگیری عراق بازنداشته است.

العبادی تصریح کرد: "ما باید برای دفاع از کشور خود بجنگیم، باید متحد و یکپارچه باشیم و دست در دست هم نهیم و سرزمین خود را آزاد کنیم و باور داشته باشیم که ما پیروز می شویم".

اظهارات العبادی پس از دیدار نخست وزیر عراق با ایت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در نجف  اشرف ایراد شد؛ العبادی در این دیدار تاکید کرد که دولتش درخصوص عدم حضور نیروهای زمینی بیگانه در این کشور با مرجع دینی توافق دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها