الحوثی: تشکیل فوری دولت یمن ضروری است

الحوثی: تشکیل فوری دولت یمن ضروری است
جمعه 2 آبان 1393 - 18:56

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن گفت: تشکیل فوری دولت ضروری است زیرا عدم تشکیل آن پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن روز جمعه در سخنانی خطاب به مردم این کشور که از شبکه تلویزیونی العالم به صورت زنده پخش شد، گفت: متأسفانه برخی از احزاب سیاسی یمن مطالبات مردم را نادیده می گرفتند وهمچنان برخی از این احزاب به منافع خود فکر می کنند.

وی افزود: برخی از احزاب و گروه های داخلی وابسته به قدرت های خارجی و تابع دستورات این قدرت ها هستند.

عبدالملک الحوثی، "مداخله طرف های خارجی و منافع حزبی جریان های سیاسی را مانع تشکیل دولت جدید یمن" دانست و گفت: مردم یمن حق دارند که مستقلاً تصمیم بگیرند.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه برخی از قدرت های منطقه ای و بین المللی می خواهند یمن ابزار دست آنها باشد، تصریح کرد: برخی از احزاب و گروه های داخلی با طرف های خارجی همدست هستند و برای حفظ منافع خود نمی خواهند که کشور از امنیت و ثبات برخوردار باشد.

وی افزود: ما امیدوار بودیم که توافقنامه صلح و مشارکت در اداره امور کشور، زمینه همکاری های سیاسی با احزاب را فراهم کند.

سید عبدالملک الحوثی از احزاب سیاسی این کشور خواست به وظایف خود عمل کنند و به مطالبات مردم احترام بگذارند و همچنین منافع ملی را بر منافع حزبی و شخصی ترجیح بدهند.

وی افزود: مردم یمن در سال های گذشته بهای سنگینی را پرداخت کرده اند و احزاب سیاسی اکنون با آزمونی بزرگ مواجه هستند.

رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد: مشارکت در اداره امور کشور باید باعث پیشرفت شود و ما باید موانع پیشرفت را رفع کنیم.

وی ضمن هشدار درباره اینکه "عدم تشکیل دولت پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت"، تاکید کرد: ما در کنار مردم یمن خواهیم ایستاد و برای تشکیل دولت تلاش خواهیم کرد.

رهبر جنبش انصارالله گفت: برخی کشورها مانع اجرای توافقنامه آشتی ملی می شوند و القاعده را که ساخته و پرداخته آمریکا است، بیش از پیش به خرابکاری و ایجاد ناامنی تحریک می کنند.

وی گفت: ما امیدوار بودیم که همه طرف های داخلی یمن برای جلوگیری از سیطره القاعده بر برخی از مناطق کشور همکاری کنند. ما از رئیس جمهوری، وزارت دفاع و کمیته امنیتی خواستیم که برای مبارزه با القاعده تدابیر لازم را اتخاذ کنند، اما آنها کوتاهی می کنند.

سید عبدالملک الحوثی وعده داد که کمیته های مردمی در کنار ارتش و دیگر نیروهای امنیتی ایستادگی خواهند کرد و افزود: ما برای جلوگیری از سیطره القاعده بر استان های یمن دست به کار شده ایم.

وی افزود: طرفداران علی محسن الاحمر ( از ژنرال های رژیم سابق و نابرادری علی عبدالله صالح دیکتاتور پیشین یمن که در نتیجه انقلاب مردمی از قدرت ساقط شد) در استان های البیضاء، الحدیده و "اب" به خرابکاری می پردازند و همه از این موضوع آگاهند، اما اقدامی نمی کنند. رئیس جمهوری و گروه های داخلی یمن هیچ اقدامی برای مقابله با فعالیت های تکفیری ها انجام نمی دهند.

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به اینکه نحوه تعامل با قضیه جنوب یمن "فرصت طلبانه" بوده است و اکنون زمینه حل و فصل این قضیه فراهم شده است، گفت: گروه های داخلی و طرف های خارجی منافعی در جنوب یمن دارند و با چشم طمع به این بخش از کشور نگاه می کنند؛ اما ما از برادران خود در جنوب تا حل عادلانه مشکلات آنها حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که رئیس جمهوری باید تدابیری را برای حل و فصل قضیه جنوب اتخاذ کند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: تشکیل فوری دولت ضروری است و ما تصمیمی برای مشارکت در دولت نداریم. بنا بر این جنبش انصار الله همه سمت هایی را که در دولت جدید تحویل خواهد گرفت، به برادران خود در جنوب واگذار خواهد کرد.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: اکنون فرصتی استثنایی و تاریخی در برابر همگان وجود دارد تا با صداقت و حسن نیت و مسئولیت پذیری، بر اساس توافق صلح و شراکت به پیش بروند.

وی افزود: مردم یمن با تلاش و همکاری و همیاری یکدیگر، بر چالش ها فائق خواهند آمد. ما از موانع بزرگ گذشتیم اما همچنان چالش های زیادی پیش رو داریم.

سید عبدالملک الحوثی گفت: انقلاب مردم یمن، همگان را حیرت زده کرد و مردم یمن، حماسه ای آفریدند که به عنوان مکتبی مهم در عزت و انقلاب به تمام معنی کلمه، در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: ملت عظیم یمن در مسیر درست حرکت می کند و دستاورد مهمی را کسب کرد و خواهان استقلال و حق تعیین سرنوشت خویش است.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: برای یک ملت، هیچ چیز خطرناک تر از شانه خالی کردن از مسئولیت نیست.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها