لغو برنامه‌های حمایت از رانندگی زنان در عربستان

لغو برنامه‌های حمایت از رانندگی زنان در عربستان
يکشنبه 4 آبان 1393 - 22:00

در پی تهدیدهای شدید وزارت کشور عربستان، زنان این کشور برنامه‌های اعتراض به ممنوعیت رانندگی زنان را متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامیه المسلمانی" فعال حقوق زن در عربستان، با انتشار و بازنشر پیامی بر روی صفحه خود در تویتر، از زنان عربستانی خواست، قانون این کشور را به چالش بکشند و با رانندگی در خیابان های این کشور، در روز 26 اکتبر، حق رانندگی زنان را مطالبه کنند.

زنان عربستانی، سال گذشته در حرکتی مشابه، در تاریخ 26 اکتبر به رانندگی در خیابان ها پرداختند و قانون منع رانندگی زنان در عربستان را به چالش کشیدند.

المسلمانی در پیام خود بر روی تویتر تاکید کرد: امسال، رانندگی خواهم کرد. زیرا سال گذشته که اقدام به رانندگی کردم، آن ها به ما گفتند لجبازی نکنید و صبر داشته باشید تا وقتی قانون ممنوعیت رانندگی زنان لغو شود و به شما گواهینامه رانندگی داده شود. ما یک سال صبر کردیم و اکنون مشخص شده است که چه کسی لجباز است.

در این میان، سخنگوی پلیس وزارت کشور عربستان در هشداری تند، اعلام کرد: با توجه به فراخوان هایی که در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها درباره برگزاری تظاهرات و راه پیمایی در حمایت از رانندگی زنان و همچنین فراخوان برای اقدامات مغایر قوانین و عرف عربستان سعودی؛ وزارت کشور قصد دارد با کسانی که در این برنامه ها شرکت کنند و زمینه تفرقه در جامعه را فراهم کنند، قاطعانه برخورد کند.
این هشدار سبب شد، ستاد 26 اکتبر، برنامه های امسال خود را لغو کند. این ستاد که متشکل از شماری از زنان و مردان عربستانی است که خواهان احیای درخواست آزادی رانندگی زنان در کشور هستند، فعالیت های خود را غیرقانونی نمی داند، به ویژه که ملک عبدالله، پادشاه عربستان، تصمیم گیری در این خصوص را به جامعه واگذار کرده است.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها