جنگ زرگری صهیونیست ها و آمریکا

جنگ زرگری صهیونیست ها و آمریکا
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 14:18

العالم - مقام های کاخ سفید و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از ملاقات با "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که برای دیدار و گفتگو با مسؤولان آمریکایی عازم واشنگتن شده بود، خودداری کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: موشه یعلون در سفر به واشنگتن سعی کرد با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، جو بایدن معاون اوباما و سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کند ، اما به درخواست وی پاسخ منفی داده شد.

وی در این سفر تنها موفق شد با چاک هیگل همتای آمریکاییش و سامانتا پاورز نماینده آمریکا در سازمان ملل دیدار کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید را پخش کرد که در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اینکه آیا کاخ سفید و مخصوصا وزیر امور خارجه آمریکا از موشه یعلون عصبانی است و حاضر نیست با او دیدار داشته باشد گفت: ایشان تنها با چاک هیگل وزیر دفاع دیدار کرد.

گزارشگر اسرائیلی بیان کرد : دمکراسی نهفته پشت این پاسخها  از بازگویی آشکارای وقایع جلوگیری می کند.

وی افزود: منابع رسمی در واشنگتن در گفتگو با سایت یدیعوت احرونوت و خبرگزاری ای پی  تصریح کردند، کاخ سفید از دیدار یعلون با کری و دیگر مسؤولان آمریکایی ممانعت کرد. به این دلیل که کاخ سفیده هنوز از موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل بخاطر اظهارات توهین آمیزش به وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود " جان کری خرافاتی است و بهتر است ما را به حال خود رها کند" عصبانی است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: برخی منابع همچنین حاکی است، کاخ سفید سعی داشت دیدار یعلون با سامانتا پاورز سفیر آمریکا در سازمان ملل را نیز لغو کند.

وی افزود: دفتر یعلون درباره اظهارات منابع آمریکایی در این باره سخن نگفت ؛ اما سعی کرد به گونه ای نشان دهد هدف از سفر یعلون به آمریکا فقط دیدار با وزیر دفاع و مقام های امنیتی این کشور بوده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارا "یائیر لاپید" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را پخش کرد.

وی با اشاره به اینکه رابطه ما با آمریکا بحرانی شده است ، افزود : باید تلاش کنیم این بحران را برطرف سازیم. در صورتی که مسائل مهمی میان دو کشور مطرح شود باید عملکرد محتاطانه ای داشته باشیم.

پربیننده ترین خبرها