تشییع جنازه شهید فلسطینی تحت تدابیر شدید امنیتی

تشییع جنازه شهید فلسطینی تحت تدابیر شدید امنیتی
جمعه 9 آبان 1393 - 12:25

العالم - ساکنان قدس بی توجه به محدودیت های رژیم صهیونیستی، پیکر شهید "معتز ابراهیم حجازی" را تا آرامگاهش در قبرستان باب الساهره تشییع کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، پیکر این شهید فلسطینی پس از تاخیر فراوانی که صهیونیست ها برای تحویل جنازه به وجود آورده بودند، تحت محدودیتهای شدید، شبانه دفن شد.

مقام های رژیم اشغالگر، به خانواده معتز ابراهیم حجازی (32ساله) که صبح پنجشنبه به شهادت رسیده بود، اعلام کردند که جسد را در ساعات آخر شب تحویل می دهند.

دادگاهی در اسرائیل اعلام کرده بود که فقط 45 نفر از خانواده وی حق مشارکت در تشییع جنازه را دارند، اما دهها جوان فلسطینی بدون توجه به این محدودیت ها، توانستند خود را به آرامگاه وی رسانده و در تشییع جنازه شرکت کنند.

300 جوان بیت المقدسی با حضور گسترده در اطراف قبرستان باب الساهره  در خیابان صلاح الدین در قدس اشغالی به کاروان تشییع کننده شهید حجازی پیوسته و شعارهایی برای بزرگداشت وی سر دادند و رژیم صهیونیستی را غافلگیر کردند.

کمی دورتر از کاروان تشییع کننده، شمار زیادی از جوانان دیگر تلاش کردند تا با گذر از موانعی که اشغالگران برای جلوگیری از مشارکت گسترده در تشییع جنازه ایجاد شده بود، در مراسم حضور داشته باشند، اما موفق نشدند خود را به کاروان برسانند.

سربازان صهیونیست برای مقابله با جوانانی که در پیاده روها در ورودی باب الساهره  تجمع کرده بود، تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده و حلقه های تو در تویی امنیتی تشکیل دادند.

جوانان شرکت کننده در این مراسم برادران خود در کرانه باختری را برای یاری رساندن به بیت المقدس فرا خواندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی حجازی را به اتهام تلاش برای ترور یهودا گلیک، خاخام های تندروی یهودی، در منزلش در منطقه الثوری در سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی به شهادت رساندند.

یهودا گلیک عصر چهارشنبه هدف گلوله یک فرد مسلح قرار گرفت و به شدت زخمی شده است.

پربیننده ترین خبرها