معمای میزبانی جام جهانی در قطر

معمای میزبانی جام جهانی در قطر
جمعه 23 آبان 1393 - 23:13

امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 درحالی به قطر داده شده است که این کشور علاوه بر نداشتن شرایط مناسب آب و هوایی، از هرگونه پیشینه و افتخارات ورزشی بی بهره است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به موضوع تبرئه قطر از اتهام پرداخت رشوه برای میزبانی جام جهانی فوتبال سال 2022 تأکید کرد، این مسأله فیفا را در تنگنای جدیدی قرار داده است.
این روزنامه نوشت، انتشار خلاصه نتیجه تحقیق 42 صفحه ای که به صورت رسمی، روسیه و قطر را از اتهام فساد تبرئه می کند، باعث شد رئیس اتاق تحقیقات با صدور بیانیه آتشین، ارتباط خود را با نتایج این تحقیق تکذیب کرده و ضمن آن که صدور بیانیه را به فیفا نسبت داد؛ آن را دارای اشتباهات و نقایصی در توضیح حقایق توصیف کند.
فایننشال تایمز خاطرنشان می کند، این انتقادات باعث شد چهره فیفا که بیش از تبرئه قطر و روسیه به تبرئه خود از فساد می اندیشید بیش از پیش خدشه دار شود.
روزنامه تایمز نیز با انتشار گزارشی با عنوان "راز پنهانی قطر"؛ از نتایج تحقیقات انتقاد کرد و نوشت که این نتایج بحث برانگیز، سوالات زیادی را مطرح می کند که باید به آنها پاسخ داده شود.
تایمز خاطرنشان کرد بزرگ ترین سوالی که همچنان مطرح می ماند این است که چگونه کشوری مانند قطر با آن هوای گرم و نمره ضعیفش در رعایت حقوق بشر و تعداد کم ساکنان و وسعت اندکش و نیز عدم برخورداری از هرگونه پیشینه ورزشی، توانست میزبانی جام جهانی را از آن خود کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها