انتقام دوباره آل خلیفه از جمعیت وفاق به خاطر انتخابات

انتقام دوباره آل خلیفه از جمعیت وفاق به خاطر انتخابات
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 16:08

رئیس شورای مرکزی جمعیت وفاق هنگام خروج از مقر این جمعیت در منامه توسط ماموران آل خلیفه بازداشت شد؛ فعالان بحرینی این اقدام آل خلیفه را انتقام دوباره رژیم از جمعیت وفاق به خاطر شکست انتخابات اخیر پارلمانی می دانند.

به گزارش پایگاه خبری العالم هنوز 24 ساعت از صدور حکم 6 ماه حبس برای جمیل کاظم به جرم انتشار یک پست در توییتر نگذشته بود که گشتی های شبه نظامیان وابسته به وزارت کشور وی را هنگام خروج از مقر جمعیت بازداشت کردند.
این تجاوز آشکار سازمان های حقوقی از جمله باشگاه حقوق بشر بحرین را واداشت تا مقامات منامه را به تلاش برای تعرض به جمعیت وفاق به دلیل مخالفت با انتخابات پارلمانی محکوم کند.
یوسف ربیع رئیس باشگاه حقوق بشر بحرین روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: بازداشت شیخ علی سلمان، جمیل کاظم و سایرین راه حل مسالمت آمیز نیست؛ و حکومت بحرین باید با مردم خود آشتی کرده و به ندای کسانی را که خواستار تغییر سیاسی هستند گوش دهد.
مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در مصر نیز حکم دادگاه بحرین را که به اتهام یک پست در فضای مجازی صادر شده نقض آشکار آزادی و دارای اهداف انتقام جویانه دانست و همزمان شدن آن با بی اعتنایی مقامات بحرین به درخواست های بین المللی برای آزادی شیخ علی سلمان را مقدمه وقوع تجاوزهای بیشتر ارزیابی کرد.
این مرکز، آزادی فوری دبیرکل جمعیت وفاق و همه زندانیان سیاسی را خواستار شد و بر ضرورت توقف صدور احکام قضایی انتقام جویانه علیه مخالفان تاکید کرد.
از سوی دیگر در چهارمین سالگرد خیزش ملت بحرین، راهپیمایی مردم که خواستار آزادی فوری شیخ سلمان هستند ادامه دارد و تظاهرکنندگان در شعارهای خود، انتقال دموکراتیک قدرت و آزادی بیش از سه هزار زندانی سیاسی را خواستار هستند.
سرکوب تظاهرکنندگان نشان دهنده بالا گرفتن بحران است و ماموران آل خلیفه که نتوانستند با شلیک گلوله های ساچمه ای و بمب های گاز مخالفان را ساکت کنند اینک خبرنگاران و روزنامه ها را از گفتن حقایق بازمی دارند.
سازمان های کشورهای عضو شورای همکاری نیز حکومت بحرین را به اقدام علیه روزنامه نگاران در خلال اعتراض های مسالمت آمیز از زمان بازداشت شیخ سلمان در ماه گذشته محکوم کردند.
این سازمان ها با انتشار تصویر لحظه مجروح شدن مازن مهدی خبرنگار خبرگزاری آلمان و نیز حمله به عکاسان خبرگزاری رویترز با بمب های گاز خواستار توقف حمله به روزنامه نگاران شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها