داعش و اجرای سیاست سرزمین سوخته پس از فرار + فیلم

پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 20:58

تروریست های داعش، پیش از فرار از منطقه منصوریه در استان دیالی عراق، روستاهای این منطقه را به سرزمین سوخته تبدیل کردند و ساکنانِ آن ها را کوچاندند.

خبرنگار شبکه العالم که نیروهای داوطلبِ مردمی و ارتش عراق را در آزادی منطقۀ منصوریه همراهی می کرد، از ویرانگری های داعش و ده ها روستایی که تروریست های این سازمان به آتش کشیده بودند، خبر داد.

بر پایه این گزارش، نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق و فرماندار الخالص پس از درگیری های شدید با عناصر تروریستِ داعش و فراری دادن آن ها از مناطق منصوریه، با روستاهایی کاملا نابود شده و سوخته مواجه شدند.
عناصر داعش درخت ها را قطع کرده و منازل شهروندان را به آتش کشیده بودند.
با این حال، نیروهای عراقی، انبارهایی از سلاح و مهمات را پیدا کردند. این انبارها در برخی از خانه های مردم ایجاد شده بود که عناصر داعش از آن ها پناهگاه هایی برای خود ساخته بودند.

تروریست های داعش، همچنین، هنگام فرار از روستاهای منصوریه، جاده های منتهی به آن را بمب گذاری کرده بودند.
یکی از نیروهای عراقی که در آزادسازی این منطقه شرکت داشت، به خبرنگار شبکه العالم گفت: آن ها حتی درختان را هم قطع کرده اند و این نشان می دهد که آن ها اساسا چیزی از زندگی نمی فهمند و تنها "ماشین کشتار" هستند که خدا نسل آن ها را ریشه کن کند.

گفتنی است داعش، در همه شکست هایی که از ارتش عراق متحمل شده است، مناطقی که برجا می گذارد را بمب گذاری می کند، از ساکنان آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و پس از فرار، از آن مناطق، سرزمینی سوخته برجا می نهند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها