بی‌ثباتی؛ ویژگیِ این روزهای سازمان‌های صهیونیستی

بی‌ثباتی؛ ویژگیِ این روزهای سازمان‌های صهیونیستی
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 20:20

"گادی آیزنکوت" رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تنها دو روز پس از انتصاب خود، تغییراتی اساسی در پست های کلیدی ارتش ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گادی آیزنکوت در نخستین اقدام، سرتیپ "سامی تورجمان" را از پست فرمانده منطقه جنوبی، کنار گذاشت و "ایال زامیر" دبیر نظامی نخست وزیر را جانشین او کرد و این در حالی است که تورجمان، طراح عملیات حمله به غزه بود.

آیزنکوت همچنین "تامیر هایمن" علاوه بر فرماندهی لشکر شمال با حفظ سمت، رئیس دانشکده های نظامی نیز خواهد بود. برای ریاست واحد نقشه کشی نیز سرتیپ "عمیکام نورکین"رئیس ستاد نیروی هوایی منصوب خواهد شد و جای "نمرود شیفر" را خواهد گرفت و شیفر نیز به نوبه خود، احتمالا به عنوان فرمانده نیروی هوایی تعیین خواهد شد.

"امیر برشالوم" تحلیل گر امور نظامی شبکه 1 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: آیزنکوت با این اقدام، به حضور پیران در ستاد ارتش، پایان می دهد و ستاد را به دست جوانان می سپارد. به نظر می رسد به تورجمان، پستی داده خواهد شد و سپس او را بازنشسته خواهند کرد. همین اتفاق، برای نمرود شیفر نیز خواهد افتاد.

وی افزود: به نظر می رسد امسال در یکی از مرزها درگیر جنگ خواهیم شد، به همین سبب آیزنکوت درصدد است در ستاد ارتش، ثبات برقرار باشد.

"ولید محمد علی" کارشناس امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم گفت: مدتی است که "ثبات" به گمشدۀ رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این رژیم نه در تشکیلات نظامی، نه در پست های سیاسی و نه حتی در ساختارهای حزبی از ثبات برخوردار نیست و تغییرات در این رژیم، به مساله ای دائمی تبدیل شده است.

وی افزود: علت این مساله، آن است که رژیم صهیونیستی ستون بندی های قدرت خود را از دست داده و سست شده است. در درجه نخست، آن ها ایدئولوژی "صهیونیسم" را از دست دادند. به طوری که همه آن ها اعتراف کردند که دوره ایدئولوژی صهیونیسم سرآمده است. به همین سبب "قدرت" را جایگزین این ایدئولوژی کردند و دستور کار خود را "توانِ تحمیل خواسته های خود به دیگران"، قرار دادند. اما ظهور مقاومت، به ایدئولوژی "زورگویی" آنان نیز پایان داد، به همین سبب در میان آن ها ضرب المثلی باب شد "شارون، آخرین پادشاهِ اسرائیل بود" و این به آن معنی است که صهیونیست ها دیگر رهبر و فرماندۀ قابلی ندارند.

ولید محمد علی تاکید کرد: فساد فراگیر در سازمان پلیس و همچنین افشا شدن فساد گسترده در "گاو مقدس" (که همان ارتش شکست ناپذیر اسرائیل است) فاش شده است، به همین سبب آیزنکوت، به دنبال ایجاد ثبات است تا بتواند اوضاع را تا زمان انتخابات، آرام کند. زیرا به باور صهیونیست ها، پس از انتخابات جنگی به پا خواهد شد که شاید مبدأ آن غزه باشد.

26

پربیننده ترین خبرها