فدوی: حضورآمریکا درخلیج فارس مشکل ساز است

فدوی: حضورآمریکا درخلیج فارس مشکل ساز است
دوشنبه 11 اسفند 1393 - 21:21

العالم - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس را مشکل آفرین دانست و بر توانمندی ایران برای تامین امنیت تنگه هرمز تاکید کرد.

سردار سرتیپ "علی فدوی" دو شنبه شب در برنامه " لقاء خاص" شبکه العالم با موضوع " نیروی دریایی ایران و امنیت منطقه ای" گفت: آمدن آمریکاییان به منطقه علی رغم ادعای آنان درباره اینکه برای تقویت امنیت و ثبات به منطقه آمده اند، خطرهایی که کشتی ها با آن مواجهند را افزایش داد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در شرایطی قرار ندارند که به آنان اجازه دهد امنیت منطقه خلیج فارس را تهدید نمایند ، خاطرنشان کرد: آنها بیش از ما می خواهند که درگیر نشوند چون شرایط چنین اجازه ای به آنان نمی دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور شبانه روزی منطقه را زیر نظر دارد و فاصله ما با آمریکاییان وقتی می خواهند از تنگه هرمز عبور کنند فقط چند صد متر است.

فدوی همچنین تاکید کرد که تماس میان ما و آمریکایی ها در تنگه هرمز در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی است.

وی با تاکید بر اقتدار دریایی ایران در آبهای خلیج فارس و دریای عمان ، خاطرنشان کرد : قدرت کافی داریم تا تنگه هرمز را برای استفاده همه کشورها باز نگهداریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه آمریکایی ها با دخالت هایشان باعث بسته شدن تنگه هرمز خواهند شد ، خاطرنشان کرد : واجب شرعی ماست که انرژی از تنگه هرمز عبور نماید تا دنیا ضرر نکند.

وی در باره رزمایش اخیر ایران در منطقه و تسلیحات مورد استفاده در آن از جمله موشک جدید گفت : سلاحی که در رزمایش اخیر آزمایش کردیم بسیار استراتژیک است که آمریکاییان نمی توانند قدرت و کارایی آن را تخمین بزنند، درعین آنکه نمی توانند قدرت آن را نادیده بگیرند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش پیامبر اعظم 9 که اوایل اسفندماه امسال برگزار شد، با رونمایی از یک موشک زیردریایی و پرتاب آن،‌ وارد عرصه جدیدی از پرتاب موشک‌ها شد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره این موشک می‌گوید: ورود این سلاح جدید نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در افزایش قدرت دریایی ایران برای مقابله با تهدیدات علیه انقلاب اسلامی و به‌ طور مشخص شیطان بزرگ آمریکا دارد.

این مطلب تکمیل می شود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها