جنگ سایبری؛ عاقبت خیاط در کوزه افتاد

جنگ سایبری؛ عاقبت خیاط در کوزه افتاد
سه شنبه 25 فروردين 1394 - 13:08

به دنبال هک شدن حساب کاربری شبکه خبری العالم در توییتر و یوتیوب که شبکه سعودی العربیه گویا از قبل منتظر این واقعه بود و به محض هک شدن، اخبار کذب هکرها از این حساب را به نقل از العالم منتشر کرد، روزنامه حامی آل سعود نیز به این سرنوشت دچار شد.

برخی خبرهای منتشر شده در سایت ها حاکی است که گروه موسوم به "ارتش سایبری یمن" درحمایت از انقلاب مردمی این کشور سایت روزنامه سعودی الحیات را هک کرده است.
سکوت و خودداری رسانه های سعودی در پوشش اخبار هک شده سایت روزنامه الحیات در حالی است که این رسانه پس از هک شدن حساب کاربری العالم در توییتر و یوتیوب با اشتیاق فراوان و با وجود اطلاع از هک شدن محتوای حساب العالم، به انتشار اخبار کذب هکرها به نقل از این شبکه خبری مبادرت کردند.
هم زمان با هک شدن حساب کاربری العالم در توییتر و یوتیوب روز یکشنبه 23 فروردین ماه 1394، رسانه های وهابی و تکفیری وابسته به عربستان سعودی در اقدامی هماهنگ با هکرها، اخبار کذب قرار گرفته روی توییتر این شبکه را انتشار دادند.
هکرهای وابسته به آل سعود با هک حساب کاربری توییتر العالم، خبر کذب "شهادت عبد الملك الحوثي رهبر جنبش انصار الله " را روی این صفحه قراردادند و سایت ها و شبکه های تلویزیونی وابسته به آل سعود، به عمد و بدون اشاره به کذب بودن این خبر، به اسم العالم آن را منتشر کردند.

به نظر می رسد که آل سعود برای جبران ناکامی خود در حمله به یمن که از ششم فروردین ماه 1394 آغاز شده و بمباران مناطق مختلف این کشور توسط هواپیماهای سعودی و کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان بی دفاع این کشور همچنان ادامه دارد، به اینگونه حملات سایبری روی آورده تا به خیال خود روحیه تضعیف شده و از دست رفته نظامیان خود و اعتبار از دست رفته اش را بازگرداند.

آل سعود که اعلام کرده بود در صورت رسیدن نیروهای جنبش انصارالله به عدن که عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن با حمایت عربستان، آنجا را پایتخت خود قرار داده بود، به یمن حمله خواهد کرد و انصارالله را محو می کند، اینک بد جوری در این باتلاق گیر کرده و نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود از جمله بازگرداندن منصور هادی به قدرت، دست یابد به همین دلیل به هر دری می زند تا بتواند از این گرفتاری و فضاحت نجات پیدا کند.
اکنون اقدام مغایر با اخلاق رسانه ای آل سعود گویا این بار گریبانگیر خودشان شده و هکرها با هک سایت روزنامه سعودی الحیات علاوه بر به دست آوردن اطلاعات داخلی سایت، صفحه اول این روزنامه را به تصویری از سید حسن نصرالله تغییر داده و عبارت معروف «بکلمتین» را در کنار آن درج کردند.
"بکلمتین" اشاره به وعده سید نصرالله به رژیم صهیونیستی دارد که پس از ترور نیرهای حزب الله در خاک سوریه در منطقه قنیطره، به رژیم صهیونیستی وعده انتقام داد و سپس به این وعده عمل کرد و در منطقه اشغالی لبنان در مزارع شبعا با حمله موشکی به یگان نظامی آنها، انتقام سختی از این رژیم گرفت.
بنابر اعلام سایت های خبری در تصویر منتشر شده "ارتش سایبری یمن" در صفحه روزنامه الحیات همچنین نوشته شده است: "ما مظلوم هستیم، اما ضعیف نه. منتظر شما هستیم. با تمام تسلیحات آمریکایی و اسرائیلی خود بیایید."
پس از هک سایت روزنامه الحیات، این سایت از ساعاتی پیش از دسترس خارج شده است و با ورود به آن، پیغام "سایت برای مقابله با هکرها در دست تعمیر است" نمایش داده می‌شود.
حکایت آل سعود در خصوص زمینه سازی و حمایت از اقدام غیر اخلاقی هکرها و دچار شدن روزنامه حامی این خاندان به این سرنوشت، یاد آور همان حکایت قدیمی " خیاط هم در کوزه افتاد" می باشد.


نویسنده: احمد نیکنام

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها