"آمريكا ضامن برتری اسرائيل در خاورميانه است"

جمعه 4 ارديبهشت 1394 - 21:51

دولت آمریکا تاکید کرد که برای حفظ برتری نظامی رژیم اسرائیل در خاورمیانه، جنگنده های اف 35 نسل پنجم را که "مهم‌ترین داشتۀ واشنگتن است"، به این رژیم خواهد داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، آمريكا به شعله ور كردن كانون بحران جهان به بهانه هاي مختلف ادامه مي دهد و در این راستا جوزف بايدن معاون رئيس جمهوري آمريكا گفت كه كشورش مدرن ترين جنگندهاي آمريكايي را براي تضمين برتري نظامي اسرائيل، به اين رژيم خواهد داد.

سايت روسيا اليوم در مطلبي به مقوله حمايت همه جانبه آمريكا از رژيم اسرائيل در منطقه خاورميانه پرداخت و نوشت: اگرچه برخي ناظران معتقدند كه آمريكا، رژيم اسرائيل را به مدرن ترين سلاح ها براي حفظ برتري نظامي در خاورميانه مجهز مي كند، برخي ديگر مي گويند كه اين يك امر بديهي است و نيازي به اذعان يا يادآوري آمريكا ندارد. برخي نيز معتقدند كه بايدن با بيان این اظهارات همزمان با از سرگيري مذاكرات ايران با گروه 5+1 مي خواهد پيام اطمينان بخش به تل آويو بفرستد و بگويد كه واشنگتن براي تضمين امنيت اسرائيل در صورت امضاي هرگونه توافقنامه هسته اي با تهران تلاش خواهد كرد. بايدن كه به عقب نشيني دائم از اظهاراتش مشهور است، اكنون نقش وكيل شيطان را بازي مي كند تا تلخي اظهارات باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در پاسخ به اتهامات بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل را بگيرد زيرا نتانياهو واشنگتن را متهم كرد كه با بستن توافقنامه با تهران درقبال امنيت اسرائيل ماجراجويي مي كند.

جوزف بايدن در مراسمي به مناسب برپايي رژيم جعلي اسرائيل گفت: آمريكا سال آينده جنگنده هاي "جونت استرايك فايتر اف -35" را كه به گفته او "بهترين جنگنده آمریکاست"، به اسرائيل خواهد داد تا از اين طريق رکود اخیر در روابط بين تل آويو و واشنگتن را از بين ببرد.

بايدن گفت: اين امر باعث خواهد شد تا اسرائيل، تنها دارندۀ اين جنگنده هاي نسل پنجم در خاورميانه باشد.

جنگنده اف 35

به نوشته اين سايت، اظهارات بايدن شايد به عنوان پيامي نيز براي مذاكره كننده با گروه 5+1 باشد تا تاكيدي بر پيام هاي ديگر باراك اوباما باشد مبني بر اينكه واشنگتن آماده هرگونه احتمالي درقبال ايران است. از سوي ديگر اين اقدام شاید پاسخ مستقيم به امكان تحويل سامانه هاي ضد موشكي "اس 300" روسيه به ايران باشد؛ باوجود اينكه آمريكا اعلام كرده است كه انتظار چنين اقدامي از طرف مسكو را داشته است.

از سوي ديگر، كابينه اسرائيل گزارش هاي رسانه اي را منتشر كرده است كه حاكي است تل آويو ممكن است در صورت دريافت سامانه هاي "اس 300" از روسيه، مسئولان اوكراين را به برخی سلاح ها مجهز كند. پاسخ مسكو در اين زمينه روشن و دقيق بود. ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه گفت كه اين امر به اسرائيل مربوط مي شود اما اگر سلاح كشنده به كي يف بدهد، بر شدت اوضاع افزوده خواهد شد و شمار قربانيان افزايش خواهد يافت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها