کارشناس یمنی از "بمب اتمی" عربستان می گوید + فیلم

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 15:25

سازمان های حفاظت از محیط زیست و زمین شناسی درباره افزایش آسیب های زیست محیطی، جسمی و روانی در یمن هشدار دادند و خواستار تحقیق درباره استفاده عربستان از تسلیحات ممنوعه شدند.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، کارشناسان معتقدند که استفاده نظام عربستان از تسلیحات و مهمات ممنوعه در تجاوز به یمن، علاوه بر وارد کردن خسارات مادی فراوان باعث تخریب محیط زیست و به جا گذاشتن تأثیرات نامطلوب بر خاک و سفره های زیرزمینی آب شده است . 
سازمان "حاکمیت ملی " و انجمن " سیاره زمین " در یمن کنفرانسی را در صنعا پایتخت این کشور برگزار کردند و خواستار جلوگیری از ورود افراد به مناطقی شدند که در حملات ائتلاف عربستان بمباران شدند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند که در چنین مناطقی به ویژه منطقه " فج عطان" در صنعا، پس از بمباران  مواد پرتوزا باقی مانده که برای سلامت انسان خطرناک است.

"خالد الثور" رئیس انجمن سیاره زمین در این کنفرانس اعلام کرد: انفجار منطقه فج عطان مهیب و گوش خراش بود؛ و اگر قدرت این انفجار با مقیاس ریشتر اندازه گیری می شد ، بیشتر از 9 ریشتر می شد و بی شک می توان گفت که این انفجار ویرانگر با "بمب اتمی" صورت گرفته است.
"محمد اسحاق" نایب رئیس سازمان حاکمیت ملی هم در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار شبکه العالم گفت: انفجار مهیب منطقه فج عطان باعث متلاشی و پراکنده شدن صخره ها و ترکش های بمب تا شعاع 2 کیلومتری محل انفجار شد.
"لونا الیافعی " نویسنده یمنی نیز  تأکید کرد: کودکان ، زنان و افراد سالخورده به علت تداوم حملات عربستان دچار فشارهای روحی و روانی شده اند، و شرایط سختی را می گذرانند که درمان آنها سال ها طول خواهد کشید.

پربیننده ترین خبرها