سربازگیری اینترنتی تروریست‌ها در مغرب عربی

سربازگیری اینترنتی تروریست‌ها در مغرب عربی
جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 09:59

وزرای امور خارجه کشورهای موسوم به مغرب عربی خواستار نظارت بیشتر این کشورها بر عضوگیری اینترنتی به ویژه از طریق پایگاه‌های اجتماعی شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، وزرای امور خارجه کشورهای موسوم به مغرب عربی که شامل الجزایر، مراکش، تونس، موریتانی و لیبی می شود، دیروز (پنجشنبه) در نواکشوت پایتخت موریتانی درباره چگونگی راهبرد مبارزه با تروریست، جنایات سازمان یافته و به ویژه تشدید نظارت بر سربازگیری گروه های تروریستی موسوم به "جهادی" از طریق پایگاه های اجتماعی تاکید کردند.

در بیانیه پایانی اعضای این نشست، خواستار تقویت کنترل بر پایگاههای اینترنتی به ویژه شبکه های اجتماعی از سوی کشورهای عضو شدند. این شبکه ها یکی از مهمترین ابزار استفاده مجرمان برای جذب جوانان به شمار می آیند.

به نوشته سایت میدل ایست آنلاین، این بیانیه با درخواست از کشورها برای تقویت کنترل خود بر پول شویی به منظور خشکاندن منابع مالی تروریست ها افزود: "گروههای تروریستی با استفاده از این شبکه ها و جذب جوانان، آنها را به مناطق درگیری گسیل می کنند".

اعضای این نشست با توجه به حجم تغییرات و رویدادهای خطرناک در مغرب و کشورهای همسایه آن، بر افزایش تبادل اطلاعات و همکاری کامل برای جلوگیری از معضل تروریسم و جنایات سازمان یافته در این کشورها تاکید کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها