سردرگمی العربیه در تبلیغ برای داعش و النصره+فیلم

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 20:33

پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار تحلیلی از یک نویسنده عرب، به عدم انسجام و سردرگمی شبکه سعودی العربیه در تبلیغ برای تروریست‌های تکفیری داعش و النصره در سوریه پرداخته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "العهد" نوشت: شبکه العربیه که در تبلیغ برای تروریست های تکفیری در سوریه دچار سردرگمی شده است، گاهی به بزرگنمایی توان گروه های تروریستی النصره و داعش پرداخته و گاهی این گروه ها را مخالفان سوری می نامد تا توان آنها را ناچیز جلوه داده و وانمود کند که شکست های پی در پی این گروه ها نتیجه محاصره و حمایت نشدن است نه نتیجه پیروزی های قاطع و آشکار ارتش ومتحدان سوریه.

این تحلیلگر عرب، نبرد "القلمون" را نمونه بارز درماندگی آشکار شبکه العربیه در این زمینه می داند، زیرا شبکه آل سعود (العربیه)، در گزارش 6/5/2015 خود؛ گزارش قبل از آغاز نبرد میان ارتش سوریه و متحدانش از یک طرف و تروریست های تکفیری داعش و النصره در طرف دیگر، اعلام کرد که ارتفاعات منطقه القلمون به طول 70 کیلومتر از رنکوس در جنوب در 45 کیلومتری دمشق تا بریج در نزدیکی القصیر اهمیت "راهبردی" دارد.

این شبکه در چارچوب جنگ روانی خود، افزود: اطلاعات دریافتی از جبهه النصره بیانگر آن است که دوره آموزش تیم های ویژه پرتاب موشک های هدایت شونده و استقرار آنها در ارتفاعات این منطقه، کامل شده است.

این درحالی است که بعد از آغاز این جنگ و پدیدار شدن علائم پیروزی قاطع ارتش سوریه در مقابله با تروریست های تکفیری در القلمون، شبکه العربیه با چرخشی عجیب در تاریخ 10/5/2015 ادعا کرد که منطقه القلمون منطقه ای محاصره شده از سوی ارتش سوریه و شبه نظامیان حزب الله لبنان است که عناصر معارضی که فاقد آمادگی در حد آمادگی ارتش و نیروهای حزب الله هستند در داخل آن قرار دارند... همین شبکه عوام فریب در عین حال این ادعای عجیب و غریب را مطرح کرد که النصره و داعش در القلمون سلاحی باقی نگذاشته اند و آنچه باقی مانده تنها مقداری مواد غذایی بوده است.! ادعای کذبی که خلاف آن در تصاویر تلویزیونی همراه این خبر کاملا مشهود است.

بنابراین برای روشن شدن این حقیقت تصاویری از کارگاه های مرگ در القلمون در تصاویر ویدیویی همراه این خبر منتشر می شود؛ کارگاه هایی که گروه های تروریستی در آن خودروها را بمب گذاری کرده اند تا به میان غیر نظامیان بی گناه در لبنان و سوریه بفرستند و مردم را به ترور و قتل عام کنند.

پربیننده ترین خبرها