مهمترین مسائل مطرح شده در دیدار ولایتی و بشار اسد

مهمترین مسائل مطرح شده در دیدار ولایتی و بشار اسد
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 - 18:21

"علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، صبح امروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تاکید کرد که در این دیدار دیدگاه هر دو طرف در خصوص مسائل منطقه یکسان بود، و هر دو طرف بر اهمیت روابط راهبردی میان دو کشور تاکید کردند، و آن را یکی از پایه های اساسی در مقابله با طرح های غربی و مقابله با توهم امپراتوری از سوی برخی کشورهای منطقه و نیروهای تندرو و تروریست دانستند که ضد ملت های منطقه اقدام به تجاوزگری کردند و در پی تقسیم کشورها و تضعیف آن ها برآمدند.

دکتر ولایتی در این دیدار تاکید کرد: جنگ جهانی کوچکی که علیه سوریه برپا شده است، به سبب نقش تعیین کننده ای است که سوریه در محور مقاومت به عهده دارد، کسانی که این جنگ را ضد سوریه برپا کرده اند، در تلاش بودند که با ضربه زدن به سوریه، زنجیر محور مقاومت را از هم بگسلند.

وی افزود: ایستادگی ملت و رهبری سوریه، این تلاش ها را ناکام کرد و به تقویت محور مقاومت انجامید و سبب بیشتر شدنِ ثبات و ایستادگی در این محور شد و پیروزی بزرگِ اخیری که در منطقه القلمون ضد تروریست ها به دست آمد، بهترین گواه بر این مدعاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، خاطر نشان کرد که رهبری و ملت ایران به ادامه پشتیبانی از سوریه پایبندند و از هر کمکی برای تقویت مقاومت ملت سوریه در دفاع از خود و مقابله با تروریسم و کشورهای حامی تروریسم فروگذار نخواهد بود. 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار گفت: پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه، یکی از اساسی ترین پایه های مبارزۀ ما با تروریسم بود. این در حالی است که برخی کشورهای منطقه و در رأس آن ها عربستان سعودی و ترکیه، همچنان به پشتیبانی و حمایت از تروریسم ادامه می دهند، تروریست هایی که مرتکب فجیع ترین جنایت ها ضد شهروندان سوری می شوند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: محور مقاومت، در سطح بین المللی تثبیت شده است و دیگر نمی توان آن را نادیده انگاشت. در این میان، یکی از مهم ترین دستاوردهایی که اخیرا به نفع این محور حاصل شد، دستاورد ایران در زمینه مذاکرات هسته ای بود.

اسد افزود: برخی از کشورهای دست نشانده، سعی کردند با افزایش حمایت از تروریسم در سوریه و عراق و یمن، به این دستاورد واکنش نشان دهند و به این ترتیب، علت افزایش فعالیت های تروریستی در عراق و سوریه و یمن، قابل تفسیر است.

در این دیدار، علاوه بر همراهان دکتر ولایتی، دکتر عدنان محمود سفیر سوریه در تهران و محمد رضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز حضور داشتند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها