خشم ائتلاف نجیفی از برکناری عامل سقوط نینوا

خشم ائتلاف نجیفی از برکناری عامل سقوط نینوا
جمعه 8 خرداد 1394 - 13:54

ائتلاف متحدان عراق به رهبری اسامه النجیفی، معاون رییس جمهور و رییس سابق مجلس عراق، تصمیم پارلمان در برکناری اثیل النجیفی، استاندار نینوا، را "یوم الحزین" (روز اندوه) خواند و آن را لطمه به تلاشها برای آزادی این استان از سیطره داعش توصیف کرد(!)

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این ائتلاف هشدار داد که قاطعانه اجازه نخواهد داد آنچه که آن را "توطئه" خواند، ادامه یابد.

روز پنجشنبه (7خرداد ماه) و یک هفته پس از درخواست حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، پارلمان این کشور استاندار نینوا را به دلیل نقش داشتن در سقوط این استان به دست داعش برکنار کرد. پارلمان عراق در جلسه ادامه بررسی علل سقوط استان نینوا در شمال عراق به مرکزیت موصل به دست گروه تروریستی داعش، استاندار نینوا را از سمت خود برکنار کرد.

سومریه نیوز گزارش داد: ائتلاف متحدان عراق دیروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "پارلمان امروز شاهد برکناری اثیل النجیفی، استاندار نینوا بود و هرکسی که گمان می کند با این اقدام به مردم نینوا خدمت می کند، سخت در اشتباه است، زیرا مسئله بسیار فراتر از آن است".

این بیانیه افزود: طی چند روز گذشته مردان مخلص عراق نه تنها مورد هدف و پیگرد قرار گرفته اند بلکه به قتل نیز می رسند همانگونه که برای شهید عبدالله خلف الجبوری، نماینده کانون مهندسان، اتفاق افتاد.

در این بیانیه آمده است: امکان ندارد که اجازه دهیم توطئه ها بدون این که موضع قاطعی در مقابله با آن گرفته شود، ادامه یابد و مطمئن هستیم که اراده مردم بالاتر از آن است که کینه توزان در خیال خود دارند.

مجلس نمایندگان عراق با اکثریت آرا اثیل النجیفی، استاندار نینوا را از سمتش برکنار کرد.  در حین رأی گیری برای برکناری النجیفی، میان شماری از نمایندگان پارلمان مشاجره در گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها