العبادی: عملیات آزادی نینوا آغاز شده است

العبادی: عملیات آزادی نینوا آغاز شده است
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 20:48

نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق گفت: عملیات آزاد سازی استان "نینوا" از تروریست های "داعش" آغاز شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "سومریه نیوز" "حیدر العبادی" روز سه شنبه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه و "تونی بلنکن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه "کنفرانس ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش" در "پاریس" با بیان این مطلب خاطرنشان کرد، در زمینه مبارزه با داعش البته کوتاهی هایی در رمادی و عقب نشینی نیروها از این شهر صورت گرفت که درباره این موضوع تحقیق خواهد شد.

نخست وزیر عراق افزود: نیروهای ما برای نبرد با تروریست ها از پا نخواهند نشست و طرح نظامی نیز برای باز پس گیری کامل استان "الانبار" از تروریست های داعش طراحی شده است.   
وی ادامه داد، نیروهای عراقی به سوی نینوا گسیل شده اند و عملیات آزاد سازی این استان پس از تعیین فرمانده عملیات آزاد سازی نینوا به طور عملی آغاز شده است.
نخست وزیر عراق تصریح کرد، داعش در عراق شکل نگرفته بلکه در سوریه تاسیس شد و رشد یافت و از خارج عراق به این گروه کمک می شود لذا با توجه به خطر جهانی داعش، ائتلاف بین المللی باید علیه آن موضعی واحد اتخاذ کند.
العبادی افزود: کشورهای عضو ائتلاف بین المللی وعده دادند که از ورود تروریست ها به عراق و قاچاق نفت و آثار باستانی جلوگیری کنند چون هر قطره نفت یا قطعه ای از آثار باستانی که از طرف داعش قاچاق شود و درآمدی برای تروریست ها حاصل شود، به مثابه مشارکت در ریختن خون مردم عراق است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها