گزارشی از وضعیت فعالان حقوقی در بحرین

گزارشی از وضعیت فعالان حقوقی در بحرین
جمعه 5 تير 1394 - 17:31

مرکز دیدبان حمایت از مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مدافعین حقوق بشر در بحرین با محدودیت های زیادی مواجهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "منامه پست" به نقل از مرکز دیدبان حمایت از مدافعان حقوق بشر افزود ، محدودیت های قضایی علیه 11 فعال شامل وکیل ، معلم ، پزشک و وبلاگ نویس اعمال شده که به شکل حبس، شکنجه، لغو تابعیت یا تهدید به آن به خاطر فعالیت در زمینه دفاع از حقوق بشر می باشد.   
از مهمترین این موارد، محاکمه "نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر و  محدودیت های قضایی برای مدافعین حقوق بشر می باشد. 
"صفیه اکوری" وکیل فرانسوی که فعال دیدبان می باشد گفت، قوه قضاییه بحرین همه تلاش خود را برای کمک به حکومت منامه به منظور ساکت کردن معارضین و مخالفان نقض حقوق بشر انجام می دهد.
"محمد المسقطی" رییس سابق جمعیت جوانان بحرین برای حقوق بشر گفت، مدافعین حقوق بشر بحرین در بدترین لحظات زندگی خود بسر می برند.
"کریم لاهیجی" رییس "فدرالیسم بین المللی حقوق بشر" آزادی فوری نبیل رجب فعال حقوقی و تمام مدافعین حقوق بشر که در زمان حاضر زندانی  هستند خواستار شد.
"جرالد استابروک" دبیر کل سازمان جهانی مبارزه با شکنجه دست برداشتن آل خلیفه از سخنان توخالی در زمینه اصلاحات حقوق بشر در سطح بین المللی را ضروری دانست و اصلاحات واقعی همسو با تعهدات بین المللی اش را خواستار شد. 

این تشکل در واقع برنامه ای مشترک میان فدرالیسم بین المللی برای حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها