حمله تونس چه تاثيري بر كامرون گذاشت؟

حمله تونس چه تاثيري بر كامرون گذاشت؟
جمعه 12 تير 1394 - 13:34

العالم - پس از کشته شدن تعدادی از اتباع انگلیس در حمله تروریستی هفته گذشته به هتلی در تونس ، مقام های لندن اکنون از تلاش بیشتر برای شکست داعش در سوریه خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی نخست وزير انگليس گفت كه دولت انگليس درحال بررسي امكان تلاش هاي بيشتر براي كمك جهت شكست دادن گروه تروريستي داعش در سوريه است.

سخنگوی ديويد كامرون افزود: راهبرد فراگير دولت انگليس در منطقه كاهش يافت.

اين سخنگو بیان کرد: از زمان حمله شيميايي در سوريه حوادث زيادی روی داده است. وي در اين زمينه به حمله عليه گردشگران در تونس و ارتباط احتمالي مجري آن با گروه داعش اشاره كرد.

وی گفت: دولت انگيس - درسايه اقداماتش برای مقابله با تندروي از طريق بهبود حكومت داری در منطقه- بدنبال آن است كه آيا عملا مي تواند كارهاي بيشتري در عراق انجام دهد و حمايت بيشتري به سوريه كند.

احتمال بررسي حمايت از تلاش ها براي سرنگون كردن گروه داعش بعد از حمله مسلحانه روز پنجم تیرماه به هتلی در شهر ساحلي سوسه تونس مطرح شد که در آن 38 گردشگر كشته شدند كه 30 نفر از آنها تبعه انگليس بودند.

تعدادی از قربانیان این حمله ، گردشگرانی ازآلمان، ایرلند، بلژیک و پرتغال بوده اند.

برخي از كشورها و در صدر آنها آمريكا، انگليس، عربستان، قطر و تركيه از گروههاي مسلح در سوريه و عراق حمايت مالي و پشتيباني مي كنند.

اين گروهها دست به كشتار غيرنظاميان زده و جوانان را از سراسر جهان براي نبرد  در سوريه و عراق جذب مي كنند. عناصر اين گروهها تهديد كرده اند كه براي عمليات تروريستي به كشورهاي خود بازخواهند گشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها