العبادی: برای آزادسازی رمادی و موصل آماده می‌شویم

العبادی: برای آزادسازی رمادی و موصل آماده می‌شویم
دوشنبه 15 تير 1394 - 18:36

نخست وزیر عراق از آغاز اقداماتی برای آزادسازی شهرهای موصل و رمادی از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که العبادی امروز در دیدار با برخی از سفیران کشورهای عربی و اسلامی در دفترش در بغداد، ضمن خیرمقدم به آنان ، بر تلاش عراق برای تقویت روابط با کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد.

به نوشته سومریه نیوز، دراین بیانیه به نقل از العبادی آمده است که رویکرد دولت بغداد مبنی بر گشایش افق های همکاری جدید با کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی و تقویت همکاری مشترک و وحدت کلمه بین آنان درجهت رفاه و خیر ملت عراق و ملت های عربی واسلامی است.

العبادی گفت: چالش واقعی در عراق و سوریه از سوی گروه تروریستی داعش است که اکنون به کشورهای دیگر منتقل شده و آخرین نمونه این چالش ها، حملات تروریستی در عربستان، کویت، تونس و مصر بود.

وی افزود: عناصر تروریست ابتدا کار خود را با کشتار شیعیان آغاز کردند، اما بعد از اشغال مناطق سنی نشین، به کشتار سنی ها نیز اقدام کردند و اکنون تلاش می کنند تا در کویت و عربستان سعودی نیز فتنه انگیزی کنند تا اوضاع این کشورها را ناآرام کنند و عناصر خود را فعال کنند.

العبادی تاکید کرد: ما درعراق با تروریست ها مقابله می کنیم و به پیروزی در مقابل آنان دست می یابیم و اقداماتی را نیز برای آزادسازی رمادی و موصل انجام داده ایم.

نخست وزیر عراق با اشاره به بازتاب اوضاع سوریه بر عراق گفت همه باید متوجه پیامدهای خطرات داعش باشند و برای جلوگیری از گسترش تحرکات این گروه تلاش کنند و با تفکر انحرافی آنان مقابله نمایند.

العبادی درباره سوریه نیز گفت: این کشور برای متوقف کردن روند ویرانی به راه حل سیاسی نیاز دارد و همه کشورها باید درجهت اجرای راه حل سیاسی حرکت کنند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: نیروهای داوطلب مردمی، تشکیلات امنیتی متشکل از همه طایفه ها و تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح هستند که از سرزمین و مقدسات خود دفاع کردند و قانون نیروی گارد ملی شامل حال آنان می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها