روزنامه انگلیسی: مسوولان سوری وسعودی دیدار کردند

روزنامه انگلیسی: مسوولان سوری وسعودی دیدار کردند
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 13:58

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نوشت: یک مسوول بلندپایه سوری دیدار ماه گذشته علی مملوک رییس دفتر امنیت ملی سوریه و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در ریاض با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، را تایید کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ساندی تایمز به نقل از این مسوول بلندپایه سوری افزود: مملوک ماه گذشته به دعوت محمد بن سلمان با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به عربستان رفت.
روسیه به تازگی اعلام کرده است که برگزاری دیدارهایی بین دولت سوریه و مسوولان سعودی بعید به نظر نمی رسد. این درحالی است که پوتین طرحی را برای تشکیل ائتلاف منطقه ای مبارزه با تروریسم با مشارکت دولت سوریه و برخی کشورهای منطقه از جمله ایران و عربستان مطرح کرده است.
روزنامه الاخبار لبنان روز جمعه فاش کرد: مملوک با یک فروند هواپیمای روسی به ریاض رفت و با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد در حضور رییس سازمان اطلاعات عربستان و یک مسوول بلندپایه روس ملاقات کرد.
روزنامه الاخبار نوشت: مملوک در این دیدار از این مساله ابراز تاسف کرد که تماس بین دو کشور (سوریه و عربستان) حالا به میانجیگر نیاز دارد و گفت که سوریه و عربستان و مصر همواره مرکز ثقل در جهان عرب بوده اند و همواره روابط خوبی داشته اند.
به نوشته این روزنامه، مملوک عربستان را "مسوول کل ویرانی ها، خرابکاریها، حمایت از تروریسم، پشتیبانی مالی از آن و پرداخت پول به برخی عشایر از مدتها پیش و تشویق آنان به انشعاب و جدایی در درون ارتش سوریه" دانست.
مملوک، رییس دفتر امنیت ملی سوریه، خطاب به طرف سعودی افزود: "با وجود اینکه مسوول همه حوادث سوریه هستید ما در برخورد سیاسی و رسانه ای خود به عربستان به عنوان یک کشور، تعرض نکرده ایم".
این روزنامه انگلیسی نوشت: محمد بن سلمان نیز در این دیدار نقطه نظرات خود را مطرح و ابراز امیدواری کرد که این دیدار سرآغازی برای گوش فرا دادن به صحبت های یکدیگر باشد و درخصوص تداوم تماسها - بدون تعیین هرگونه زمان معین یا معرفی هرگونه نماینده ای از دوطرف- توافق شد.

پربیننده ترین خبرها