اختلاف طالبان پاکستان و افغانستان درباره سرکرده جدید

اختلاف طالبان پاکستان و افغانستان درباره سرکرده جدید
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 20:44

در حالی که اخباری مبنی بر بیعت گروه طالبان پاکستان با "اختر محمد منصور" سرکرده جدید طالبان افغانستان منتشر شده بود، یک روزنامه پاکستانی به نقل از یک مقام طالبان اعلام کرد این گروهک از بیعت با منصور اختر خودداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "اکسپرس تریبون" چاپ پاکستان، روز سه شنبه در این باره به نقل از نماینده گروه طالبان پاکستان نوشت که گروهک مذکور به دلیل عدم مشورت با آن در زمینه انتخاب سرکرده جدید گروه طالبان افغانستان، زعامت اختر منصور را به رسمیت نمی شناسد.
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز نوشت: سید محمد طیب آقا، رئیس دفتر گروه طالبان در قطر روز سه شنبه مخفی نگه داشتن خبر مرگ ملا محمد عمر را یک اشتباه تاریخی دانست، و به همین دلیل از منصب خود استعفا داد.
محمد آقا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: انتخاب رهبر گروه در خارج از کشور و از سوی گروهی که در خارج از کشور زندگی می کنند، به منزله یک اشتباه تاریخی به شمار می آید.
پیشتر نیز اعضای دفتر گروهک طالبان در دوحه نسبت به تعیین هیئتی رسمی از سوی اختر منصور به نمایندگی از خودش برای شرکت در اولین مذاکره رسمی این گروهک با نمایندگان دولت افغانستان در پاکستان که ماه گذشته برگزار شد، اعتراض کرده بودند.
اخبار منتشر شده حاکی از آن است به علت اختلاف درباره به رسمیت شناختن سرکرده جدید طالبان، احتمال به وجود آمدن نزاع و دو دستگی در این گروه وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها