استفاده بهتر از فضا در خانه‌های کوچک

استفاده بهتر از فضا در خانه‌های کوچک
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 20:53

با آن که اغلب خانه ها در شهرهای بزرگ به دلیل گران بودن هزینه ها کوچک هستند؛ اما این به معنای بی بهره ماندن از راحتی و زیبایی در خانه نیست زیرا راه حل های جدید زیادی برای استفاده بهتر از فضاهای کوچک وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در اینجا مهم ترین راهکارهایی که به راحتی و زیبایی بیشتر یک خانه کوچک کمک می کند، بخوانید:
پنجره ها: بهتر است از پرده هایی استفاده کنیم که نور بیشتری از خود عبور می دهند. قرار دادن آینه نزدیک پنجره باعث انعکاس نور می شود و فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی خود نشان می دهد.
تقسیم بندی فضا: می توان فضای کوچکی مانند اتاق را به بخشهای کوچک تر تقسیم کنیم و هر بخش را به اشیای خاصی اختصاص دهیم. همچنین می توانیم با اضافه کردن قفسه و یا آویزان کردن پرده یا گذاشتن بخشی از اثاث، هر بخش را از دیگری جدا کرد.
عمودی فکر کنید: از ارتفاع دیوارها بهترین استفاده را ببرید. کمدهای بلند که تا سقف می رسند و یا قفسه هایی از این نوع بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می آیند.
لوازم چند منظوره بخرید: وقت بیشتری را به خرید اختصاص دهید تا بتوانید اسباب و لوازم کاربردی تری پیدا کنید. مبل هایی که تختخواب می شوند و تخت هایی که در زیر خود تخت دیگری را جا داده اند و نیز میزهای قهوه خوری که شامل کمدهایی برای قرار دادن ظروف هستند از این جمله اند.
خرید و انباشت اثاث منزل: مانند کسانی که تمایل به جمع آوری اسباب و اثاثیه هستند نباشید، چرا که انباشتن لوازم زیاد در خانه کوچک آن را کوچک تر نشان می دهد.
از رنگ های روشن استفاده کنید: رنگ های روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. بهتر است که تنوع رنگ ها هم زیاد نباشد و فقط از سه رنگ اصلی استفاده شود.
از وسایل دایره ای شکل استفاده کنید: بیشتر اثاثیه به شکل چهار گوش هستند از این رو توصیه می شود که با استفاده از میز و آینه های گرد و صندلی های منحنی، تنوعی ایجاد کنید.
حالت روحی شما بسیار مهم است: نباید به خانه به عنوان جایی که قرار است تمام دقایق روز را در آن سپری کنید بنگرید. ساعاتی از روز را به گردش در پارک ها، باشگاهها و اماکن عمومی مانند بازارها اختصاص دهید و با فرزندان خود خوش بگذرانید. می توانید به جای انبار کردن کتاب در خانه به کتابخانه عمومی بروید و برای دیدار دوستان و خانواده، از جشنواره ها و مراسم عمومی بهره بگیرید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها