محاکمه یک آمریکایی به اتهام تلاش برای پیوستن به‌ داعش

محاکمه یک آمریکایی به اتهام تلاش برای پیوستن به‌ داعش
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 13:14

مسئولان قضایی آمریکا، یک شهروند اردنی–آمریکایی را که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از کشور خارج شده بود، بازداشت و محاکمه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نادر السعدی" در پی خروج از آمریکا برای پیوستن به داعش، روز دوشنبه، در دادگاهی در نیویورک، به تلاش برای پشتیبانی از سازمانی تروریستی پای میز محاکمه احضار شد.

سخنگوی دادستان کل فدرال تاکید کرد که نخستین جلسه از رسیدگی به پرونده السعدی، با حضور قاضی فدرال و با تفهیم اتهام وارده به او، برگزار شد.

السعدی، روز پنجم ماه می گذشته، فرودگاه جی.اف کندی در نیویورک را به مقصد اردن ترک کرد تا از آن جا به داعش بپیوندد.

به گفته پدرِ متهم، السعدی پس از رسیدن به اردن، در فرودگاه بازداشت و به مدت پنج روز در زندان انفرادی بازداشت شد.

اتهامات تفهیم شده به السعدی عبارتند از: تلاش برای پشتیبانی از گروه تروریستی خارجی و توطئه چینی برای ارائه خدمات مالی به سازمان تروریستی خارجی؛ که در صورت اثبات این اتهامات، برای هر یک، 20 سال زندان از این جرم ها صادر خواهد شد.

نادر السعدی، بدون صدور قرار کفالت به زندان منتقل شد.

بر اساس مندرجات پروندۀ السعدی، وی برادر علاء السعدی است که در 29 ژوئن، به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش بازداشت شده بود.

نادر السعدی، از سال 2013 به حمایت از افکار تکفیری روی آورد و در سال 2014، اظهاراتی در حمایت از داعش ایراد کرد. وی پس از آن، از حمله به روزنامه فرانسوی شارلی ابدو و همچنین زنده سوزاندن خلبان اردنی استقبال کرد. السعدی سپس شماره تلفن خود را تغییر داد و به یکی از نزدیکان خود خبر داد که قصد دارد برای تدریس علوم دینی به خاورمیانه برود، اما این فرد نزدیک به او، این موضوع را به دفتر بازجویی فدرال اطلاع داد. بر اساس اطلاعات مندرج در پرونده السعدی، برخی از افراد از جمله مادر وی، تلاش کردند که وی را از تصمیمش برای پیوستن به داعش منصرف کنند. پدر و مادر او، چند سال به دستور دادگاهی آمریکایی از این کشور رانده شدند و در حال مادرش در عمان و پدرش در اردن به سر می برند.

السعدی، با کارت اعتباری برادرش که او را تا فرودگاه همراهی کرده بود، بلیت سفر به اردن خرید و به همراه دو تن دیگر در تاریخ 5 می (15 اردیبهشت) راهی اردن شد. این دو نفر که ساموئل رحمان توباز 21 ساله و منذر عمر صالح 20 ساله هستند، در تاریخ های 13 و 17 ژوئن بازداشت شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها