كري: توافقنامه را رد كنيم؛ دلار پول جهانی نخواهد ماند

كري: توافقنامه را رد كنيم؛ دلار پول جهانی نخواهد ماند
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 13:41

وزير امور خارجه آمريكا با انتقاد از مخالفان توافق هسته ای در داخل آمریكا هشدار داد كه اگر آمریکا به توافق هسته ای با ايران پشت كرده و آن را رد كند، دلار از جايگاه خود به عنوان پول جهانی در مدت كوتاهی كنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان کری در گفت وگو با خبرنگاران در نیویورک تصریح کرد: اگر ما پا پَس بکشیم و توافق هسته ای با ایران را لغو کنیم و به آنها بگوییم (کشورهای جهان) باید در هر حال از دستورات و تحریم های اعمال شده ما دنباله روی کنید، دلار در مدت کوتاهی جایگاه خود را به عنوان ارزی جهانی از دست خواهد داد.
وی هشدار داد: پشت کردن آمریکا به توافق هسته ای با ایران اعتبار ما را در جهان از بین خواهد برد.
کری با اشاره به ضربه ای که بسیاری از کشورها به خاطر سازوکارهای جاری مالی بین المللی متحمل شدند، افزود: این حرف که ما می توانیم با این توافقنامه مخالفت و به طور یکجانبه از آن صرفنظر کنیم، یعنی همان چیزی که کنگره می خواهد انجام دهد، تاثیری عمیق و منفی بر تصورات دیگران درباره توان رهبری و قابل اطمینان بودن آمریکا خواهد داشت.
کری گفت: کنگره تا 17 سپتامبر آینده برای بررسی مفاد توافق هسته ای مهلت دارد و در صورت مخالفت کنگره با توافق هسته ای، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، از حق وتوی خود علیه آن استفاده خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها