عناصر مسلح در زبدانی تسلیم شدند

پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 22:24

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان، به سمت مرکز شهر زبدانی در حومه دمشق، عناصر مسلح تروریست که در منطقه ای محدود محاصره شده‌اند، خود را تسلیم کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، به نظر می رسد ارتش سوریه و مقاومت لبنان، تصمیم بدون بازگشتی برای یکسره کرده پاکسازی زبدانی از عناصر مسلح را در دستور کار قرار داده اند و بر همین اساس این عناصر، در منطقه جغرافیایی محدودی محاصره شدند.

یکی از منابع نظامی ارتش سوریه، روز پنج شنبه در این خصوص به شبکه العالم گفت: من در یکی از پست های دیده بانی مأمور رصد تحرکات عناصر مسلح هستم. ما این منطقه را به طور کامل محاصره کرده ایم تا اجازه ندهیم عناصر مسلحِ این منطقه، راه گریزی به منطقه دیگر داشته باشیم و اکنون با توجه به محاصره کامل منطقه از یک سو توسط نیروهای مقاومت لبنان و از سوی دیگر توسط نیروهای ارتش سوریه، راه نفس بر آن ها بسته شده است.

یکی دیگر از منابع نظامی ارتش سوریه به شبکه العالم گفت: ارتش دلیر ما و نیروهای مقاومت از سه محور در حال ادامه پیشروی به سمت شهر زبدانی هستند و در این راستا، محورهای تازه ای را تحت کنترل خود درآورده اند.

بر پایه این گزارش، واحدهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان، آزادسازی مرحله ای مناطق را در دستور کار قرار داده اند و در این راستا، محور حی المحطه و سپس حی النابوع و منطقه شرقا در حی الکبری را تحت کنترل در آوردند. برخی از این مناطق، قرارگاه های فرماندهی و اتاق های عملیات عناصر مسلح بودند.

در این میان، قرارگاه های عناصر مسلح در مناطق المحطه، العاره، الجسر و السلطانی هدف آتش سنگین نیروهای سوری قرار گرفت. قرارگاه السلطانی از مهم ترین پایگاه های عناصر مسلح به شمار می رفت که شماری از سرکرده های گروه های مسلح در آن مستقر بودند.

در این میان یکی از منابع نظامی به شبکه العالم خبر داد که عناصر مسلح تحت حملات سنگین مقاومت و ارتش و محاصره بی امان، به شدت روحیه خود را از دست داده اند و منابع نظامی از تسلیم شدن یک گروه از گردان های موسوم به "حمزة بن عبدالمطلب" خبر دادند. این گروه، که مهم ترین گروه مسلح در زبدانی به شمار می رفت، خود را به نیروهای ارتش سوریه در شرق این شهر تسلیم کردند.

علاوه بر آن، همچنان پیام های درخواست کمک از گروه های مسلح به گوش می رسد. در میان پیام ها، پیام هایی درباره بیم شدید از نابسامان شدن اوضاعشان تا چند ساعت آینده به گوش می رسد.

بر پایه این گزارش، نقشۀ ارتش سوریه و گروه های مقاومت برای سرکوب گروه های مسلح تروریست در زبدانی بر اساس هدف قرار دادن کانون های تجمع و مراکز فرماندهی آنان استوار است تا پس از آن، ورود به خیابان های شهر و کنترل آن از سه محور، صورت پذیرد.

20-11:50
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها