درگیری خونبار بین تروریستها در شمال سوریه

درگیری خونبار بین تروریستها در شمال سوریه
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 11:17

انفجار یک انتحاری بین عناصر گروه جبهه النصره در شمال سوریه ده ها کشته و یا مجروح برجا گذاشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله انتحاری در ادامه درگیریهای خونین بین تروریستها علیه مقر گروهک جبهه النصره در منطقه "سلقین" در حومه ادلب روی داد.

درگیری ها بین اعضای داعش و افراد مسلح مخالف در اطراف منطقه القدم واقع در جنوب دمشق نیز همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر براثر اصابت چند راکت به مناطقی در دمشق پایتخت سوریه یک نفر کشته شد و چند نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی ارتش سوریه گفتند نیروی هوایی حملاتی به مناطقی در بصری الشام و حومه لاذقیه و ادلب انجام داد. در این حملات پایگاهها و خطوط پشتیبانی گروههای مخالف مسلح هدف قرار گرفت.

یک منبع نظامی تاکید کرد، ارتش سلطه خود را بر ساختمان های جدید تصرف شده در زبدانی تحکیم بخشید و دو نفر از سران گروههای مسلح را به قتل رساند. واحدهای ارتش نیز با همکاری مقاومت لبنان (حزب الله) به عملیات علیه پایگاههای گروههای مسلح در محورهای مختلف شهر زبدانی در شمال غربی دمشق ادامه می دهد.

در جنوب دمشق نیز فعالان گفتند درگیری هایی بین داعش و گروههای تندرو رخ داد و خبرها حاکیست در این درگیری ها شماری از دو طرف کشته شدند. در این حال ارتش سوریه با توپ مناطقی در محله جوبر را هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از برخی منابعی اعلام کرد: گروههای دفاع مردمی روز شنبه در درگیری با افراد مسلح در حومه شمالی السویداء شماری از آنان را کشتند و سلاح های آن ها را مصادره کردند.

یک منبع ارتش سوریه گفت: واحدهای ارتش 10 فرد مسلح را در عملیاتی نزدیک مرزهای السویداء و درعا از پا در آوردند. اکثر این افراد از عناصر جبهه النصره بودند.

فعالان تاکید کردند دو نفر از اعضای گروههای تندرو در حمله ارتش در قنیطره کشته شدند.

نیروی هوایی سوریه صبح دیروز (یکشنبه) خطوط پشتیبانی گروههای تحت فرماندهی گروه تروریستی «جیش الفتح» را در حومه ادلب هدف قرار داد.

یک منبع نظامی نیز گفت: هواپیماهای جنگی سوریه به پایگاههای گروههای مسلح در روستای قرقور و شمال روستای کنسیه نخله در حومه جسر الشغور حمله کردند. وی تاکید کرد در این حملات شماری از افراد مسلح کشته شدند و شماری از خودروهای مجهز به مسلسل آنان منهدم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها