نماینده مجلس عراق فاش کرد:

زمینه چینی برای تفرقۀ عراقی‌ها در دوحه

زمینه چینی برای تفرقۀ عراقی‌ها در دوحه
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 15:15

نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، هشدار داد: کنفرانس دوحه، با هدف پایه گذاری تفرقه میان عراقی ها و پایه ریزی مخالفت با اصلاحات العبادی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الکنانی" روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کنفرانس دوحه، با هدف ایجاد تفرقه در میان طیف های مختلف عراق، توسط کشورهایی برگزار می شود که ربطی به عراق ندارند، و هدف آنها چیزی جز تحقق اهداف این کشورها در عراق نیست.

وی افزود: مبالغ هنگفتی که دوحه خرج این کنفرانس خواهد کرد، چه توجیهی می تواند داشته باشد و چه رازی پشت توجه سران قطر به نظارت بر این کنفرانس و حضور در جلسات آن، نهفته است؟

به نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، الکنانی تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس، با محوریت ناخرسندی از اصلاحات العبادی و مخالفت با آن برگزار می شود، این در حالی است که این اصلاحات، زنگ خطری برای فاسدان و زمینه ای برای براندازی سیستم سهم خواهی در عراق و مقابله با طایفه گرایی در این کشور است که جلوی پیشرفتِ آن را گرفته است.

پیش از این نیز، "عبدالسلام المالکی" کنفرانس دوحه را بخشی از توطئۀ "تقسیم عراق" دانسته و تاکید کرده بود که باید کمیته ای تشکیل شود که ماموریتِ آن تحقیق از نمایندگانی است که در این کنفرانس حضور یافته اند، زیرا مشارکت در این کنفرانس، به مثابۀ نقض قانون اساسی عراق است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها