در گمرک بصره،

ده‌ها خودرو وارداتی در آتش سوخت

ده‌ها خودرو وارداتی در آتش سوخت
يکشنبه 29 شهريور 1394 - 15:18

مدیر دفاع غیرنظامی استان بصره عراق، روز شنبه از موفقیت تیم آتش‌نشانی این مرکز در اطفای حریق در پارکینگ خودروهای وارداتی گمرک سفوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این آتش سوزی در تنها گذرگاه زمینی و مرزی میان عراق و کویت موسوم به "سفوان" روی داد که به آتش گرفتن ده ها خودروی وارداتی منجر شد.

"رعد سلمان مجید "مدیر این اداره در گفت وگو با سومریه نیوز اظهار داشت: تیم آتش نشانی اداره دفاع غیرنظامی توانست آتش سوزی پارکینگ خودروهای وارداتی در گذرگاه مرزی سفوان در غرب استان را خاموش کند.

وی افزود: در این آتش سوزی از 900 خودروی موجود در پارکینگ،  دستکم 50 خودرو به طور کامل در آتش سوخت و به چندین خودرو دیگر هم خسارات زیادی وارد شد. هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده، اما سرعت باد در گسترش آن نقش داشت.

سلمان مجید اظهار داشت: کمیته تحقیقاتی مشترکی از اداره دفاع غیر نظامی، پزشکی قانونی و اداره  گذرگاههای مرزی برای یافتن دلیل آتش سوزی تشکیل شد.

"مناضل الجورانی" رئیس شورای محلی منطقه مرزی سفوان عراق هم در گفت وگو با سومریه نیوز اظهار داشت: خسارتهای ناشی از آتش سوزی فقط به آتش گرفتن ده ها خودرو و از بین رفتن کامل آن منجر نشد، بلکه 20 خودروی دیگر نیز در حین عملیات خاموش کردن آتش خسارت دیدند.

وی افزود: افزایش مالیات بر فروش خودروهای وارداتی توسط وزارت دارایی و عدم امکان ترخیص سریع خودرو برای واردکنندگان و تراکم شمار زیادی خودرو به شکل تصادفی در این گذرگاه مرزی، موجب وقوع این حادثه شد.

گفتنی است واردکنندگان کالا، تاجران و کامیون داران، هفته گذشته در اعتراض به افزایش مالیات برخی از کالاهای وارداتی از جمله خودرو از 3 به 15 درصد، در گذرگاه مرزی سفوان دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند که به بسته شدن چند ساعته این گذرگاه منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها