ویدئو؛ عید قربان زیر بمباران

پنج‌شنبه 2 مهر 1394 - 23:01

مردم یمن عید قربان امسال را زیر بمباران، محاصره و کمبود شدید نیازهای ضروری زندگی و تورم می گذرانند اما این وضعیت باعث نشده است که آنها شادمانی این عید سعید را با یکدیگر تقسیم نکنند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا، مردم برای تامین نیازهای ضروری زندگی خود می کوشند و تاکید می کنند که حمله، محاصره و گرسنگی، آنان را از شادی و جشن عید باز نمی دارد.

بازارهای یمن شلوغ است و مشتریان برای تامین نیازهای عید در حال خرید هستند. مردم یمن اصرار دارند تا به رغم درد و رنج هایشان در ماه های اخیر به خاطر محاصره و حمله متجاوزان سعودی، نیازهای خود برای عید را تهیه کنند.

یک شهروند یمنی به خبرنگار العالم گفت: مردم در خیابان در حال خرید و تامین نیازهای خانه و لباس عید هستند.

یک شهروند دیگر تاکید کرد: خرید می کنیم و مردم به گلوله باران زمینی و دریایی یا حمله هوایی اهمیت نمی دهند، آل سلول (آل منافق)هر کاری می خواهد انجام دهد. این نامی است که یمنی ها به آل سعود داده اند.

بازار احشام پر جنب و جوش است و همه می کوشند تا قربانی خود را خریداری کنند.

یکی از شهروندان گفت: وضعیت مصیبت بار و بسیار دشوار می باشد اما قربانی می دهیم. ما به خداوند توکل داریم و اوست که کارها را برایمان درست می کند.

استقبال مردم یمن برای خرید لباس و نیازهای عید نشانه پایداری و شادمانی آنان در مناسبت هایی است که متجاوزان سعودی می خواهد آن را به هر شکل برای مردم مخدوش سازد.

رژیم سعودی امسال توانست مردم یمن را از ادای فریضه حج و توقف بازدارد اما نمی تواند آنان را از جشن عید منع کند.
MKH-2-06:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها