اجارۀ شرکت‌های آمریکایی برای بازسازی آبروی عربستان

اجارۀ شرکت‌های آمریکایی برای بازسازی آبروی عربستان
پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 11:32

رژیم سعودی در تلاش برای بازسازی اعتبار از دست رفته و مقابله با منتقدان خود، با صرف هزینه‌های هنگفت، بزرگ‌ترین شرکت‌های متخصص در امر "روابط عمومی" آمریکا را به‌کار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات سعودی برای بهبود چهره خویش و مقابله با انتقادهای شدید صورت گرفته علیه عربستان و بسیج روابط عمومی در آمریکا و دیگر کشورها دهها میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است.

عربستان در همین راستا برای رویارویی با انتقادهای شدید شکل گرفته در خصوص حمله تجاوزکارانه اش به یمن و بازداشت رائف بدوی فعال توییتری عربستانی و صدور حکم اعدام در مورد علی النمر نوجوان شیعی و مشارکت در در تظاهرات علیه رژیم سعودی، مطبوعات و شبکه های تلویزیونی غربی را به کار گرفته است.

"لی فانگ" نویسنده با انتشار مقاله ای در تارنمای آمریکایی اینترسپت فاش کرد: عربستان بطور جداگانه با شرکت بزرگ روابط عمومی ایدلمان که بزرگ ترین شرکت در جهان بشمار می رود و همچنین شرکت "پودستا غروب" تاسیس شده توسط تونی پودستا یکی از برجسته ترین افراد دست اندرکار جمع آوری کمکهای مالی برای مبارزه انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون توافقنامه ای در این خصوص امضا کرده است.

همچنین سفارت عربستان در واشنگتن توانست بسیاری از نمایندگان کنگره و مجلس سنای آمریکا از جمله نورم کولمان سناتور سابق را در این راستا با خود همراه و همگام کند.

شرکت آرامکو سعودی نیز برای رسیدن به لابی شرکت های نفتی آمریکا روابط عمومی خود را به کار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها