واکنش مردم غزه به انتفاضه قدس + فیلم

شنبه 25 مهر 1394 - 15:01

اردوگاه جبالیا(العالم) – دو جوان فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان صهیونیستی در مناطق تماس در غزه به ضرب گلوله به شهادت رسیده و بیش از 60 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

"مصطفی عبدالهادی" خبرنگار شبکه العالم از اردوگاه جبالیا گزارش داد، مردم در شمال غزه در اعتراض به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی با برپایی تظاهرات بر ادامه انتفاضه تا آزادی تمام سرزمین های اشغالی تاکید کردند.
نوار غزه در اعتراض به تعدی صهیونیستها به شهر قدس و مسجد الاقصی شعله ور شده، و جوانان فلسطینی با پای پیاده و پیمودن چند کیلومتر به خطوط تماس با نظامیان صهیونیستی رسیده و با آنان درگیر شدند در این درگیری شماری از فلسطینیان زخمی شده یا به شهادت رسیدند.  
یک جوان فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: صهیونستها به سمت ما گلوله شلیک می کنند اما ما سنگ پرتاب می کنیم، با این حال سنگ های ما قوی تر از گلوله آنان است چون آنان را به وحشت می افکند آنان باید بدانند که فرزندان غزه و فلسطین در برابر نظامیان، ماشین جنگی و ارتش صهیونیستی ایستاده است. ما ارتشی را که رژیم صهیونیستی می گوید شکست ناپذیر است، به وحشت انداخته ایم.
گروه های ملی و اسلامی در اردوگاه جبالیا خشم خود را نسبت به هتک حرمت قدس و مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی ابراز کردند.   
"فتحی حماد" از سران حماس به خبرنگار العالم گفت: این خیزش جدید تا آزادی سرزمینمان ادامه خواهد یافت، این انتفاضه مستمر سلسله ای از انتفاضه ها و فعالیت های مسلحانه پیشرو است و ان شاء الله به یاری خداوند متعال در قدس پیروز خواهیم شد.
"داوود شهاب" از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد، مردم زیر پرچم فلسطین در ورای انتفاضه گرد آمدند و این انتفاضه ادامه و گسترش خواهد یافت، تقویت می شود و به تمام سرزمین فلسطین امتداد خواهد یافت، مردم فلسطین تصمیم گرفته اند به رویارویی با اشغالگران صهیونیست تا تحقق تمام اهدافشان در زمینه آزادی و استقلال بپردازند. 
دهها هزار فلسطینی روز جمعه در راهپیمایی های خشم در خیابان های نوار غزه شرکت کردند تا به متجاوزان صهیونیست به قدس، اقصی و شهرهای کرانه باختری بگویند این خشم سهمگین مردم و پیام واحد فلسطینیان است که می گوید، خدشه به قدس و اقصی بازی با آتش است و موازین را به هم خواهد زد.

شرکت کنندگان فلسطینی در تظاهرات خشم، همچنین از امت اسلامی خواستند به مسوولیت خود در زمینه حمایت از فلسطین در برابر تجاوزگریهای رژیم صهیونیستی عمل کند.

پربیننده ترین خبرها