آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله
يکشنبه 26 مهر 1394 - 11:20

سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید محمد حسن الحاج لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مراسم هفتمین روز شهادت شهید محمد حسن الحاج صبح یکشنبه با سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شد.

این سردار شهید، از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان بود که هفته گذشته در درگیری با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت حسن محمد الحاج مقلب به "ابو محمد الاقلیم"، کسب این مدال و نشان والای الهی را به وی تبریک و به خانواده وی تعزیت گفت و تأکید کرد: ما در این احساسات و مواضع با شما شریک هستیم. ابومحمد یکی از فرماندهان مقاومت و یکی از ستون‌ها و مجاهدان قهرمان آن بود. او از برادرانی بود که از زمان آغاز به کار مقاومت در مقابله با اسرائیل در سال 1982 حضور داشت و گزینه‌ها و تصمیمات قاطع وی از همان ابتدا مشخص بود.

نصرالله ادامه داد: شهید الحاج در تمامی میدان‌ها حضور داشت و عاشق شهادت بود و در تمامی درگیری‌ها انتظار آن را می‌کشید. اما خداوند اراده کرد که به عمر و زندگی وی برکت بدهد، او جوانی خود را در مقاومت سپری کرد و زندگی خارج از مقاومت نداشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما نمی‌توانیم از دستاوردهای شخصی شهدا صحبت کنیم، بلکه از دستاوردهای آنها در مقاومت صحبت می‌کنیم. ما نمی‌توانیم از مناصب و مسئولیت‌های آنها صحبت کنیم، چرا که این موضوع مرتبط با ساختار مقاومت است و مقاومت همچنان در میدان حضور دارد و باید اسرار و نحوه سازماندهی خود و نحوه فعالیت‌هایش را مخفی نگه دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: دستاوردهای مقاومت در سال 2000 حاصل شد، بعد از آن مقاومت وارد مرحله جدیدی شد و پیروزی بزرگی در سال 2006 به دست آمد. پس از پایان جنگ ژولای در 14 آگوست سال 2006 مردم به زندگی خود بازگشتند تا خانه‌های خود را بسازند. رهبران مقاومت وعده دادند که آمادگی خود را تکمیل می‌کنند و قدرت حزب الله را بار دیگر می‌سازند ، چرا که ما در برابر دشمنی هستیم که ماهیت تجاوزطلبانه و تروریستی دارد و انسان نمی‌تواند در کنار دشمنی که تشنه تروریسم است، امنیت داشته باشد.

نصرالله تصریح کرد: مسئولیت بزرگ ما حمایت از لبنان و ملت و تمامیت و شرافت این کشور است. رهبران باید پیشتاز مبارزه با اسرائیل و دشمن صهیونیستی باشند. معادله قدرت لبنان برای بازدارندگی در برابر دشمن تجربه‌ای است که در حمایت از کشور از 14 آگوست سال 2006 تاکنون موفق بوده و ملت ما در لبنان به ویژه در جنوب این کشور و مناطقی که به اشغال صهیونیست‌ها درآمده و از سال 1948 تاکنون در معرض تجاوزها بوده، موفق عمل کرده است و ملت ما این موضوع را احساس می‌کنند. ملت ما امروز احساس امنیت و اطمینان به مقابله با دشمن می‌کنند و این به فضل این فرمانده شهید و رفقای وی و مقاومت و ارتش و حضور ملت در کنار آن‌ها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها