سرکوب اعتراض دانشجویان پزشکی مغرب

سرکوب اعتراض دانشجویان پزشکی مغرب
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 18:18

العالم - نیروهای امنیتی مغرب ضمن سرکوب اعتراض صدها دانشجوی دانشکده های پزشکی و داروسازی رباط چهار نفر از آنان را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سرکوب ها دو روز پس از صدور بیانیه دولت مغرب درباره گفت و گوی جدی و مسئولانه درباره اقدام دولت به منظور ارائه خدمات ملی بهداشتی به وقوع پیوست. 

"مروان بوحبص" از نمایندگان دانشجویان به "سی ان ان" گفت، دانشجویان ابتدا اعتراض خود را آغاز کردند، سپس رییس دانشکده از آنان خواست به اعتراض پایان دهند در غیر این صورت به نیروهای امنیتی اجازه ورود به دانشکده را خواهد داد که پس از مخالفت دانشجویان با پایان اعتراض، وی این تهدید را عملی نمود.

وی افزود: نیروهای امنیتی 4 دانشجو را بازداشت کردند که باعث بروز خشونت و در نهایت مجروحیت شماری از آنان به خاطر شلوغی شد.

"علاء العیساوی" سخنگوی دانشجویان گفت: این اعتراض با مشارکت سیصد دانشجو انجام شد و مداخله نیروهای امنیتی نقض حرمت دانشکده با موافقت رییس آن بود، همچنین آنان دانشجویان را قبل از آزاد ساختن مورد ضرب و شتم قرار دادند. 

اعتراض دانشجویان به خاطر طرح اشتغال اجباری دانشجویان پزشکی و داروسازی پس از فارغ التحصیلی به مدت دو سال در مناطق دورافتاده بر اساس قرارداد موقت است که دانشجویان آن را ایجاد بیکاری از سوی وزارت بهداشت در میان خود می دانند.

آنان می گویند اشتغال در این مناطق باید در چارچوب استخدام باشد لذا تهدید کردند در صورت تصویب این طرح از ادامه تحصیل خودداری خواهند نمود.  

دفتر پزشکان مقیم رباط با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم ساختن رویدادهای اخیر عقب نشینی فوری نیروهای امنیتی و استعفای فوری رییس دانشکده رباط و همچنین وزیر بهداشت را خواستار شده و به استعفای گروهی تهدید کردند و گفتند بی حرمتی به دانشجویان پزشکی بی حرمتی به کرامت پزشک مغربی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها