حکم اعدام آیت الله "نمر النمر" تأیید شد

حکم اعدام آیت الله
يکشنبه 3 آبان 1394 - 16:22

وکیل آیت الله "نمر باقر النمر" عالم برجسته شیعه عربستانی از تأیید حکم اعدام ایشان در دادگاه عالی و استیناف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد" برادر آیت الله نمر در تویتر خود اعلام کرد: حکم اعدام شیخ نمر در دادگاه استیناف و دادگاه عالی تأیید شد، و برگه‌ای به همین منظور به وزارت کشور ارسال شده تا امضای پادشاه برای انجام این حکم از دفتر پادشاهی گرفته شود.
"صادق الجبران" وکیل آیت الله نمر هم با تأیید این خبر در صفحه تویتر خود نوشت: در کمال تأسف دادگاه استیناف کیفری و دادگاه عالی حکم قتل شیخ نمر النمر را تأیید کردند و تصمیم اجرای آن در دست پادشاه است.
سایت روزنامه "رأی الیوم" تأکید کرد که هنوز بیانه‌ای رسمی در تأیید و یا رد این خبر، منتشر نشده است.
دادگاهی در عربستان در 15 اکتبر 2014 با مطرح کردن اتهامات ادعایی "فتنه انگیزی در کشور" حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرد. محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد.
محاکمه آیت الله نمر در مارس 2013 آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد.

آیت الله نمر در هشتم ژوئیه 2012 به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.
نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن شیخ نمر به شدت مجروح شد.
در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیتهای اعتراض آمیز گسترده ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراضها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید و یا مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها