3 شهید و 50 مجروح فلسطینی در یک روز

3 شهید و 50 مجروح فلسطینی در یک روز
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 10:29

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 3 جوان به ضرب گلوله صهیونیست ها و مجروح شدن 50 نفر در درگیری های پراکنده دیروز در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از بیانیه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: نیروهای اشغالگر به کادر طبی اجازه ورود به محل شهادت دو جوانی را که در نزدیکی مجتمع شهرک نشین "غوش عتصیون" در جنوب بیت لحم به شهادت رسیدند، ندادند.

این دو شهید به نام های عزالدین شعبان ابوشخدم و شادی نبیل القدسی از ساکنان شهر الخلیل بودند که بعد از اعلام خبر مجروح شدن یک نظامی صهیونیست در همان حوالی، توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل هدف گلوله قرار گرفتند.

کمی بعد از شهادت دو جوان فلسطینی، خبر شهادت همام عدنان  السعید 22 ساله از اهالی شهر الخلیل نیز منتشر شد که هدف شلیک بیش از 10 گلوله در منطقه تل الرمیده در الخلیل قرار گرفت.

با شهادت این سه جوان، تعداد شهدای فلسطینی از ابتدای ماه جاری اکتبر به 64 نفر رسید که 14 تن از آنها زیر سن قانونی بودند.

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: 22.2 درصد از شهدا زیر سن قانونی هستند و تعداد شهدا در کرانه باختری و بیت المقدس به 45 نفر رسیده است. در باریکه غزه نیز 17 تن از جمله یک مادر باردار و کودک دو ساله اش به شهادت رسیده اند و در منطقه حوره در النقب که در محدوده اراضی اشغالی 1948 قرار دارد، یک جوان شهید شده است.

علاوه بر این، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد که روز گذشته 50 شهروند در درگیری با اشغالگران در شهرهای طولکرم و رام الله در کرانه باختری مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: 4 نفر از این مجروحان هدف گلوله جنگی قرار گرفتند. 25 نفر از مجموع 50 زخمی یاد شده در درگیری های الخلیل و 9 نفر در درگیری های منطقه البیره مجروح شدند.

براساس این بیانیه، 15 شهروند فلسطینی با گلوله جنگی و گلوله فلزی با روکش پلاستیکی در الخلیل و رام الله مجروح شدند و در جریان درگیری های طولکرم نیز یک کودک در اثر اصابت گلوله به سرش زخمی شد که حال وی وخیم گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها