صحنه‌هایی از پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی

چهارشنبه 6 آبان 1394 - 15:21

غوطه شرقی(العالم)- ارتش سوریه دامنه عملیات خود را در غوطه شرقی در حومه دمشق گسترش داده و با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی و به منظور تامین امدادرسانی به نواحی مختلف حومه شمالی پایتخت، در چند محور در نولا، حرستا و اطراف دوما پیشروی کرده است.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم نیروهای ارتش سوریه را در منطقه دوما و مزارع آن در غوطه شرقی دمشق که مهمترین پایگاه تروریست های گروه موسوم به "جیش الاسلام" است همراهی کرد.
بعد از سیطره ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی بر بلندی های مشرف بر غوطه شرقی دمشق و چندین پایگاه در آن منطقه، اینک نوبت پیشروی به سوی شرکت مرسدس و بیجو و تپه الحرس در اطراف دوما رسیده است.
یک سرباز سوری به خبرنگار العالم تأکید کرد: بعد از پیشروی به سوی شرکت مرسدس و پژو و تپه الحرس نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی توانستند شرکت آب، عمران و بازسازی، تپه المسبح و پایگاه امنیت نظامی را پس بگیرند.
خبرنگار العالم با اشاره به خطوط مقابله و پایگاههایی که گروه موسم به جیش الاسلام در آن سنگر گرفته بر آمادگی کامل نیروهای سوری و رصد اهداف و هدف قرار دادن آنها به طور دقیق و گسترده تاکید کرد.
یک سرباز سوری دیگر در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که پایگاه تروریست های جیش الاسلام که سه تک تیرانداز از داخل آن بر تمام منطقه سیطره داشتند توسط توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفت و به طور کامل تخریب شد.
حرستا و دوما در میان مناطقی از جبهه شمالی حومه دمشق قرار دارند که درگیری در آنها شدید است لذا حضور گروههای تروریست در این دو منطقه بسیار پررنگ است و یکی از مهمترین مراکز تامین امدادرسانی به تروریست های حاضر در حومه شمالی به شمار می روند.

پربیننده ترین خبرها