اعتراض مصری ها به تقویت همکاری با اسرائیل

اعتراض مصری ها به تقویت همکاری با اسرائیل
يکشنبه 10 آبان 1394 - 10:16

العالم - مخالفان برجسته و نمایندگان سابق پارلمان مصر از دولت به علت توسعه همکاری نظامی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اعتراض به دنبال آن مطرح شد که ارتش رژیم صهیونیستی از مشارکت در عملیات یافتن هواپیمای سرنگون شده روسیه در شمال شبه جزیره سینای مصر خبرداد.

یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه با 224 سرنشین صبح دیروز نزدیک شهر العریش استان سینای شمالی در شمال شرق مصر سقوط کرد.

مخالفان برجسته و نمایندگان سابق پارلمان مصر شنبه شب در بیانیه ای مشترک از ورود هواپیماهای شناسائی صهیونیستی به حریم هوائی کشورشان پس از سقوط هواپیمای روسی ابراز نگرانی کردند و افزودند: حاکمیت مصر با ورود مکرر هواپیماهای صهیونیستی به حریم هوائی این کشور در سال کنونی (2015) از طریق هماهنگی با نظام سرکوبگر و عاجز از حفظ امنیت ملی نقض شده است و نباید پس از این نقض شود.

این عده خواستار توقف هر گونه همکاری با رژیم صهیونیستی شده و همچنین اعلام کردند: هیأت نظام کودتاچی در سازمان ملل به عضویت اسرائیل در کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو رأی مثبت داد که این اقدام سازشکارانه در نوع خود بی نظیر است.

در این بیانیه آمده است: هیچ کشور عربی یا اسلامی همچون مصر به حمایت از مصر نمی پردازد در حالی که رژیم اشغالگر قدس برای تضعیف مصر می کوشد. 

احمد ابوزید سخنگوی وزارت امور خارجه مصر دیروز اعلام کرد که دولت متبوعش به عضویت رژیم صهیونیستی در کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو مجمع عمومی سازمان ملل متحد (COPUOS) رأی مثبت داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها