جنبش تحریم؛ کابوس هولناك صهيونيستها

جنبش تحریم؛ کابوس هولناك صهيونيستها
چهارشنبه 13 آبان 1394 - 16:03

العالم - موج اعتراض به تجاوزات صهیونیستها به مردم فلسطین، به مردم انگلیس منتقل شده و تظاهرکنندگان انگلیسی با سر دادن شعارهایی خواستار قطع روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش تصاویری از تظاهرات مردم انگلیس و شعارهای آنان، گفت: مردم لندن با برگزاری تظاهراتی شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند.

یکی از تظاهر کنندگان و مسؤول مبارزه همدلی با مردم فلسطین در این باره به گزارشگر صهیونیست گفت: اسرائیل پیوسته مرتکب جنایتهای جنگی می شود و قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد.ما از دولت انگلیس می خواهیم جلوی سرکشی اسرائیل را بگیرد.

گزارشگر صهیونیست گفت: بی توجهی به این قبیل فعالیتها به نفع اسرائیل نیست. زیرا اینگونه تظاهرات بیانگر گسترش رویکرد ضد اسرائیلی در انگلیس است.

وی با اشاره به انتشار تقاضای 343 استاد دانشگاه انگلیسی برای قطع روابط آکادامیک با اسرائیل درروزنامه چپگرای گاردین ، نوشت : "دیوید کواری" سفیر انگلیس در رژیم اسرائیل می گوید که دولت انگلیس با این قبیل فعالیتهای ضد اسرائیلی مخالف است.

وی افزود: دیوید کامرون گفته است اجازه نمی دهیم این افراد روابط دانشگاهی انگلیس با اسرائیل را قطع کنند.

"فعالان بسیاری در انگلیس بطور شبانه روزی خواستار قطع روابط این کشور با اسرائیل هستند"

گزارشگر صهیونیست گفت: فعالان بسیاری در انگلیس بطور شبانه روزی خواستار قطع روابط این کشور با اسرائیل هستند که معروفترین آنها "روجرز والترز" موسیقی دان و آهنگ ساز برجسته انگلیسی است.

وی گفت: این در حالی است كه در مقابل برخی از شخصیتهای انگلیسی از جمله "جاکی رولن " نویسنده مجموعه داستانهای "هری پاتر" خواستار عدم قطع روابط فرهنگی انگلیس با اسرائیل شدند.

وی افزود: اما این اقدام ها جنبش جهانی "قطع رابطه با اسرائیل" ( بی دی اس) جلوگیری نمی کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از تبلیغات رسانه های جنبش بایکت اسرئیلی (بی دی اس) را پخش کرد.

گزارشگر صهیونیست ادعا کرد گفت: اسرائیل درگیری جنگ رسانه ای نابرابر است. متأسفانه گروه بزرگی از مردم دنیا ما را اشغالگر می دانند. از دیدگاه آنها ما سربازان جالوت هستیم و مردم غزه سربازان داوود هستند.

وی افزود: پشت تظاهرات انگلیس سیاستهایی نهفته است. در برابر آنهایی که در صدد لطمه زدن به دولت کامرون هستند، نخست وزیر انگلیس به اسرائیل اجازه دفاع از خود داده است.

وی گفت: در صورتی که انقلابی در انگلیس رخ دهد و "جرمی کوربن" رئیس حزب کارگر که طرفدار حزب الله و حماس است به کرسی حکومت تکیه بزند، سراشیبی اقتصادی و سیاسی در اروپا از کشوری که توافقنامه "بلفور" را با صهیونیستها امضا کرد آغاز می شود.

جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی و خارج کردن سرمایه گذاری ها از فلسطین اشغالی و اعمال تحریم ها بر ضد این رژیم در سطوح مختلف که به صورت اختصار با عبارت "بی دی اس" شناخته می شود، به شکل سریع رو به افزایش گذاشته است. این موضوع باعث نگرانی سرکردگان رژیم صهیونیستی شده است. ازجمله این افراد رووفین ریفلین رئیس رژیم صهیونیستی است که در این رابطه گفت که این جنبش ممکن است به تهدیدی استراتژیک برای اسرائیل منجر شود.

پایین آمدن پیش بینی ها در مورد مفید بودن روند سازش فلسطینی- اسرائیلی و سیاست های نژادپرستانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینی ها، فعالان فلسطینی و متحدان بین المللی آنها را به تلاش برای ایجاد جایگزین های متنوع جهت انزوای اسرائیل و تحریم و مجازات آنها واداشته است تا در نهایت این رژیم را مجبور به رسمیت شناختن حق فلسطینی ها در تعیین سرنوشت خود نمایند. در نتیجه تمرکز دستاوردهای این جنبش، اهداف این رویکرد با حمایت روزافزون هنرمندان و سندیکاهای دانشجویی و حرفه ای و رهبران دینی در کشورهای متعدد مواجه شده و همین موضوع لحن خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بر ضد این جنبش و فعالان آن را با هدف مهار یا محاصره آن افزایش داده است.

جنبش بی دی اس(BDS) در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد، این عبارت اختصار سه کلمه (Boycott) به معنای تحریم، (Divestment) خارج کردن سرمایه گذاری ها و (Sanctions) به معنای تحریم است. این جنبش بیشتر اهداف و استراتژی خود را از جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده آمریکا به رهبری مارتین لوترکینگ و جنبش مبارزه بر ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی به رهبری نلسون ماندلا برداشت کرده است. بیش از ۳۷۰ سازمان غیر دولتی فلسطینی و احزاب سیاسی و سندیکاهای حرفه ای و هیئت ها و اتحادیه های مختلف و جنبش های مردمی تومار درخواست برای تحریم اسرائیل را امضا کردند.

همان طور که در پایگاه اینترنتی این جنبش آمده است، درخواست تحریم اسرائیل با هدف اذعان به حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تسلیم شدن این رژیم در برابر قوانین بین الملل از طریق اقدامات زیر است:
- اول: پایان اشغالگری و استعمار اراضی عربی و از بین بردن دیوار حائل.
- دوم: به رسمیت شناختن حق اساسی برابری کامل شهروندان عرب فلسطینی.
- سوم: اجرای حق بازگشت بر اساس مصوبه شماره ۱۹۴ سازمان ملل متحد. 

پربیننده ترین خبرها