گردشگری مصر با هواپیمای روسی سقوط کرد

گردشگری مصر با هواپیمای روسی سقوط کرد
جمعه 15 آبان 1394 - 19:15

صنعت گردشگری مصر که حدود یک سوم مسافران "ورودی" آن اتباع روسیه هستند، در پی حادثه سقوط هواپیمای روس در جزیره سینا به شدت ضربه خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که شرکت های هواپیمایی آلمان، انگلستان، ایرلند، ترکیه و برخی دیگر از کشورها پروازهای خود را به شرم الشیخ که مرکز اصلی گردشگری مصر می باشد، به حال تعلیق درآورده اند، کارشناسان نسبت به خطرات جدی تهدید کننده این صنعت که 12 درصد کل درآمد ناخالص ملی مصر و 15 درصد منابع ارزی آن را تشکیل می دهند، هشدار می دهند.

روسیا الیوم در گزارشی پیرامون تاثیر حادثه سقوط ایرباس روسی در مصر نوشت: انگلستان و آمریکا اعلام کرده اند که امکان دارد بمبی در هواپیما قبل از برخاستن از شرم الشیخ کار گذاشته شده باشد. سپتامبر 2015 نیز 8 گردشگر مکزیکی به اشتباه توسط نیروهای امنیتی مصر در صحرای غرب مصر کشته شدند که این مساله باعث کاهش اعتماد گردشگران به امنیت این کشور شد. اوت 2015 هم یک شهروند کرواسی نزدیک قاهره ربوده شد و پیشتر پلیس مصر در زمینه خنثی سازی حمله با بمب نزدیک معبد "الکرنک" در شهر گردشگری "الاقصر" ناکام مانده بود.

در همین حال مدیران شرکت های گردشگری مصر معتقدند که سقوط هواپیمای روس می تواند بزرگترین ضربه به گردشگری این کشور باشد، چون روسیه و پس از آن انگلستان، رتبه های اول و دوم اعزام گردشگر به مصر را در اختیار دارند. شمار گردشگران روسی در مصر، در سال 2014 میلادی 16/3 میلیون نفر بود که 31 درصد کل گردشگران خارجی در مصر را تشکیل می دهند.

شرکت های گردشگری روسیه هم اعلام کردند که فروش بلیط آنان پس از سقوط هواپیما 30 تا 50 درصد کاهش داشته است. "یوری بارزکین" معاون رییس اتحادیه صنعت گردشگری روسیه گفت که اگر فرضیه اقدام تروریستی علیه این هواپیما درست باشد، باعث ایجاد رعب و وحشت بیشتر می شود.

در سال 2014 میلادی به خاطر بی ثباتی سیاسی و امنیتی حاکم بر این کشور، فقط حدود 10 میلیون گردشگر راهی مصر شدند؛ رقمی که در سال 2010 میلادی 15 میلیون نفر بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها