فیلم/ دستاوردهای تازه یمن در رویارویی با عربستان

يکشنبه 17 آبان 1394 - 19:17

همزمان با تشدید پاسخ های نظامی یمن به حملات عربستان، منابع نظامی اعلام کردند که کنترل 75 درصد استان مآرب یمن در اختیار ارتش و کمیته های مردمی این کشور قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن، پیروزی های جدید ارتش یمن در حالی است که دستاوردهای نیروهای مشترک یمنی نیز در رویارویی با ائتلاف سعودی تنوع بیشتری یافته است و در سه عرصه هوایی، دریایی و زمینی مشاهده می شود.
دور دوم گفت وگوها میان طرف های یمنی در ژنو نیز در پیش است و عربستان که به تاخیر این گفت وگوها برای به دست آوردن دستاوردهایی برای ارایه در مذاکرات امید بسته بود روز به روز بیشتر در باتلاق یمن غرق می شود.

ارتش یمن کنترل 75درصد استان مارب را به دست گرفت
مزدوران ریاض در داخل خاک یمن از هر گونه امکان پیشرویهای موثر ناتوان شده اند؛ ارتش و کمیته های مردمی رشته کوه های پادگان العمری تا منطقه ذباب - در استان تعز- را باز پس گرفته و شهر دمت در منطقه الضالع – واقع در جنوب صنعا – نیز آزاد شده است.
ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مارب -در شرق یمن - نیز کنترل مرکز استان و مراکز نظامی آن را به دست گرفته اند. به گفته منابع نظامی آگاه کنترل 75 درصد این استان به دست ارتش و کمیته های مردمی افتاده است.

سرنگونی جنگنده سعودی در آسمان یمن
در آسمان یمن نیز شاهد دستاوردهای نیروهای مشترک یمنی در رویارویی با متجاوزان هستیم. وزارت دفاع یمن بعد از سرنگونی یک جنگنده سعودی در منطقه بلاد الروس در استان صنعا یک پهباد را نیز در منطقه سحار واقع در استان صعده سرنگون کردند.

نیروهای یمنی چهارمین ناو سعودی را هدف گرفتند
از سوی دیگر یگان های ارتش و کمیته های مردمی یک ناو عربستان سعودی را در مقابل سواحل شهر المخا هدف قرار دادند. به گفته یک منبع نظامی آگاه این ناو هدف دهها موشک کاتیوشا قرار گرفت و به شدت آسیب دید. این چهارمین ناو است که در چارچوب گزینه های راهبردی یمنی ها در پاسخ به حملات ائتلاف عربستانی هدف قرار می گیرد.

یمنی ها کنترل شهر الربوعه را در داخل عربستان به دست گرفتند
کمیته های مردمی یمن در داخل عربستان نیز موفق شدند کنترل شهر الربوعه در استان عسیر را در جنوب این کشور به دست بگیرند. سربازان سعودی که تاب ایستادن دربرابر آتش یمنی ها را نداشتند خودروهای زرهی خود را رها کردند و پا به فرار گذاشتند و آتش ناشی از انهدام این خودروها در سراسر شهر مشاهده می شد.

حمله به مواضع نظامیان سعودی در جیزان
مواضع نظامیان سعودی در جیزان و به طور مشخص در روستای المعنق و منطقه قائم زبید نیز هدف قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدند شماری از سربازان سعودی شد.
به گفته تحلیلگران واقعیت های میدانی حاکی از ناکامی عربستان در کسب هر گونه دستاوردی در دوره کنونی است که برای کسب این دستاوردها-  پیش از برگزاری نشست آتی ژنو- تدارک دیده است. از این رو عربستان در برابر این واقعیت قرار گرفته است که باید خود را از باتلاق یمن خارج کند و آخرین دستاویزی که برای اجرای طرح هایش در یمن فرا روی خود می بیند جنگ نیابتی با استفاده از مزدورانی است که وارد یمن کرده است.
MKH-8-06:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها